måndag 14 maj 2012

Framtiden klarnar lite

Johopp, det blir nog flytt till Göteborg till hösten som det ser ut. Jag gick in på antagning.se nyss nämligen och upptäckte att Cam hade blivit struken från utbildningen i Växjö (förmodligen hade det ett visst samband med hans extremt sena anmälan). Det känns... sådär. Både bra och dåligt. Jag var nog lite sugen på Växjö faktiskt, men Göteborg har sina positiva sidor det med tror jag! Och framför allt är det ju en enorm fördel att kunna fokusera på en stad nu. Börja leta lägenhet (lättare sagt än gjort) och kanske jobb till och med. För lägenheten här blir vi nog av med utan problem, det är flera som hört av sig och är intresserade.

Annars har dagen varit bra. Halva jobbveckan avklarad redan. Och solen kom fram lagom till att jag cyklade hem, så det fick bli en kvällspromenad runt Lindenäs. Skönt! Har spenderat de senaste timmarna med att dels försöka bekanta mig med lägenhetsdjungeln i Gbg, och dels läsa om fördelarna med att springa i minimalistiska skor... jag är lite sugen på att prova då det ska vara bra om man har knäproblem och pronerar. Lite surt bara att jag nyss köpt ett par svindyra löparskor som är allt annat än minimalistiska... men om inte annat så får jag väl tänka att det är både billigare och lättare att köpa nya skor än att köpa nya knän.

2 kommentarer:

  1. Göteborg låter bra, dit går det direkttåg från Stockholm :)

    SvaraRadera
  2. göteborg? amen tro du verkligen det? iof finns de ju liseberg när vi kommr å hälsar på men... =)

    SvaraRadera