lördag 19 maj 2012

Inventering

Joho, då har jag återigen fått det bevisat för mig att jag tilldelats ett riktigt måndagsexemplar till kropp. Tyvärr så är det nog bara glömma att springa en halvmara, i alla fall nu i juni. Provsprang idag efter att ha vilat i en vecka (pga känningar i benhinnorna), men det gick inte mer än en dryg kilometer innan vänsterknät sa stopp. Det måste vara löparknä, för det känns som att nån hugger med kniv i utsidan av knäet varje steg jag tar, men sen slutar det så fort jag slutar springa. Och vad är då behandlingen för löparknä? Vila. Och vila känns inte som den ultimata förberedelsen för att springa längre än vad man någonsin gjort tidigare, och det helst på en bra tid... :/ Oh well, det borde ju finnas en hel del lopp i Gbg-regionen, så jag får väl försöka vila bort det här och förhoppningsvis komma på vad orsaken är så jag slipper återfall, och sen satsa på nytt vid något annat tillfälle.

På tal om Gbg så har jag spenderat ganska många timmar idag med att surfa runt i lägenhetsletardjungeln. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan... det finns så många lägenheter, men ack så många fler sökande. Och så vill man ju helst inte bo i något ghetto där det är risk att bli knivstucken på vägen hem från pendeln. Jag kanske är kräsen, men... ;) Iaf så är min senaste tanke att det bästa kanske vore att köpa en bostadsrätt. Inte inne i själva stan då, eftersom jag inte är mångmiljonär (än). Men i nån kranskommun med drägligt pendlingsavstånd, kanske. Problemet är då att om man ska beviljas ett lån så vill kanske banken veta att man har en inkomst också... nu blir det till att söka jobb, med andra ord. Ska spendera resten av min vakna tid ikväll med att göra just det, tänkte jag. Jag har rotat fram CV:t från gammdatorn.

Förresten har jag rotat fram en hel del från gammdatorn, för den ligger bara i ett skåp och skräpar här hos oss och ska snart få flytta till en ny familj som har mer tid för den. Förutom CV:t och x-antal mobilbilder på Kira som kattunge hittade jag också ett guldkorn från min gymnasiekurs i rörlig bild i Fuengirola. Det är en liten animerad film, jag lägger in den längst ner här. Tycker personligen den är helt fantastiskt bra... speciellt kvaliteten på animeringen. Haha.

Men innan filmen är en rapport från vardagslivet kanske också är på sin plats: Igår var vi på blixtvisit till schtaan för att ta bort stygnen på katterna. Det uppskattade de mycket, och framför allt var de glada att slippa strutarna på huvudet. Vi inhandlade också ett nytt lysrör på Ica Maxi, vilket hade den trevliga effekten att vi nu återigen har fungerande belysning på toan (efter ca 14 dagar med bara "myslys" i form av en bordslampa... hehe). Till middag blev det pizza ute tillsammans med diverse trevliga människor, som sedan samlades hemma hos Lasse för spelkväll. Idag hade jag övertygat Cameron om att vi inte kunde slösa bort det fina vädret inomhus utan borde åka till stugan och göra klämmackor till lunch. Nu lyste tyvärr det fina vädret med sin frånvaro - det var visserligen lite sol ibland, men det blåste även stormvindar. Hur som helst så for vi ut i alla fall, och det var riktigt mysigt, vädret till trots. Sen har vi då kommit fram till den delen av historien då jag försökte springa hem, och det vet ni ju redan hur det slutade. Gråt och tandagnisslan...

Nä, nu är det läge för film innan jag deppar ihop totalt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar