söndag 13 maj 2012

Kalla mig Snyggve

I helgen har man varit rent som halverst duktig. Vi storstädade lägenheten, lite i fredags och lite i lördags, för det kom några som ville titta på den på lördag eftermiddag. De verkade gilla vad de såg (inte bara pga min eminenta dammtorkning). Sen hann jag med att springa i lördags också. Försökte mig på intervaller, men jag pallade inte riktigt att hålla det tempot jag hade tänkt mig. I alla fall inte så länge som jag hade tänkt mig. Det blev en intervall på 15 km/h i fyra minuter, sen blev de snabba partierna kortare och kortare men vilan (10 km/h) längre och längre. :p Men en mil blev det i alla fall totalt, sluttid strax under 54 minuter varav 12 (dvs 3 km) i obekvämt högt tempo.

På lördag kväll blev det spel med trevligt sällskap och i fredags var vi hos Lasse och grillade. Idag blev den lugnaste dagen både socialt och duktighetsmässigt. Jag har varit i stugan en sväng och solat lite (fast det blåste kallt) och så har jag försökt snygga till mitt hår en aning. Det blev en omgång slingor och så lite mörkare färg i "underhåret". Tanken var att det skulle vara mörkblont men jag vet inte riktigt vad det blev för färg... typ som jag tänkte mig fast samtidigt lite... lila. Men jag kan ju alltid låtsas som att det var meningen och hux flux är en hipp trendstartare. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar