tisdag 8 maj 2012

Veterinären

Idag på min lediga dag steg jag upp mycket tidigare än vad någon människa borde göra. Detta för att vi kl. 08.00 skulle infinna oss på Djurkliniken i Skellefteå för att lämna av våra kissar för kastrering. Sen hade vi åtskilliga timmar att fördriva i schtaan, så det blev först ett besök på Ica Maxi (det enda som hunnit öppna), och sen sprang jag runt och shoppade kläder ett tag medan Cam satt och halvsov i bilen, haha. Rent ärligt var det ganska skönt att han var för trött för att följa med, för när jag går själv kan jag prova i lugn och ro utan någon som stressar mig genom att sucka över hur tråkigt det är. :p Dagens fynd blev ett par röda jeans och en halvgenomskinlig svart tröja. Sen hann vi med lunch också innan det var dags att hämta upp de små liven igen.

Det var ett par ganska omtöcknade katter vi fick med oss i bilen, vilket var gjorde att resan hem gick ganska smidigt. Disa började vara uppe och gå direkt vi kom hem, men vinglade runt som en annan alkoholist. Och Kira låg mest stilla och såg förnärmad ut. Och när hon ställde sig upp gick hon baklänges... nu mot kvällen har de i alla fall piggnat till en hel del. Båda är uppe och rör på sig och har fått äta lite, lite mat. Jag tycker synd om dem, eftersom de har fastat sen igår. Men vågar inte ge dem mycket ifall de skulle börja kräkas. Nu håller i alla fall båda på och kämpar med att få av sig "struten" de har fått på huvudet, det måste väl vara ett friskhetstecken. Ska bli spännande att se hur de lyckas, tanken är ju att de ska ha på den i tio dagar, tills stygnen ska bort. :p


1 kommentar: