torsdag 3 maj 2012

Men whaaat?

Gaaaah, vad är det för fel på mig? Jag försov mig idag IGEN. Och mycket mer än sist. Måste ha berott på att volymen på mobilen var så låg. Idag vaknade jag 08.05, vilket gav mig en smärre hjärtattack med tanke på att jag börjar jobba 08.00... Som tur är så börjar inte lektionerna förrän 08.30, och två minuter innan dess kom jag flämtandes in genom dörren till lärarrummet. Sminkad, till och med. Men frukosten fick vänta till efter första lektionen. Två försovningar på ungefär en vecka, alltså. Det är inte klokt.

Men bortsett från den lilla fadäsen så har det varit en bra dag. Jag kände mig äntligen tillräckligt frisk för att våga mig på att springa, och när jag väl gjorde det kändes det bra så jag körde på som vanligt. Bestämde mig för att försöka mig på att klara mitt tidsmål på milen, dvs. att komma under 50 minuter. Det var väl kanske lite entusiastisk tänkt, för hujeda mig så jobbigt det var. Tanken var ju annars att jag skulle träna mig fram till det resultatet under sommarens gång. Men första 7-8 kilometrarna kändes faktiskt rätt bra, och sen fick jag springa resten på "Näsbersch tjurskalln". Så nu är 49.43 mitt nya rekord på 1 mil. Heja mig! Får kanske sätta upp ett nytt mål för sommaren då?

Sen fick jag även ett telefonsamtal som jag tyckte var ganska trevligt, fast det tänker jag inte berätta mer om just nu i alla fall. Eller egentligen var det två bra samtal, för sen pratade jag med Eve också. :)

1 kommentar:

  1. Under fem minuter,det är inte illa.
    Det kanske är därför som du måste sova på morgonen?
    Kram

    SvaraRadera