fredag 25 maj 2012

Update

Mycket kan hända på en vecka! Bland annat har fler intressenter hört av sig angående lägenheten. Och det är väldigt bra att ha folk som kommer och tittar med jämna mellanrum, för det medför att man städar oftare och ordentligare... :p Men det går framåt även på Göteborgsfronten. I förrgår fick jag ett mail om att vi var inbjudna till visning på en lägenhet i Brämaregården, ett område som ligger på Hisingen men väldigt nära centrum. Just läget gjorde att jag var lite tveksam, men efter att ha hört mig för med diverse folk som borde veta vad de pratar om så kände jag mig tryggt förvissad om att det var ett ok ställe att bo på.

Nästa problem var ju då just det här med visningen. Det kändes inte helt ok att spontanflyga till Gbg bara för att titta på en lägenhet. Men det löste sig det med, då en kollega erbjöd sig att skicka dit sin son, "för han jobbar nästan där". Som tur var så var sonen också med på noterna, och idag ringde han upp mig och sa att lägenheten såg helt ok ut och att han själv inte skulle ha tvekat att tacka ja. Jag litade förstås på honom och skyndade mig att göra just det. Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna. Känns som att jag kanske har lite för kort kötid för att riktigt våga hoppas, men samtidigt måste det ju vara positivt bara att ha fått komma på visning tycker jag... då borde det ändå finnas en chans. Men om inte så har vi lite andra projekt på gång också, kontakters kontakter osv.




Planlösningen. Det är en tvåa på 47 kvm. Hörnlägenhet!


Bortsett från lägenhetsletande så har veckan delats upp ungefär 50/50 mellan jobb och sol. Så fantastiskt härligt att även Norrland börjar få lite sommarväder! I tisdags var jag ledig och var vid stugan och pressade, i onsdags var det jobb hela dagen med föreläsning om formativ bedömning i Lycksele, igår blev det kvällspromenad med Kamerun och idag har jag jobbat/suttit på balkongen. Aaah, livet! Så mycket gladare man blir bara av lite solsken! Och lite Eurovision, det skadar inte heller.

Min plan för morgondagen ser ut som följer:
1. Vakna och käka frukost
2. Städa toan
3. Promenera alt. springa om knät tillåter. Ska iaf testa!
4. Steka vid stugan
5. Ev. visa lägenheten..?
6. Middag hos mamma och pappa
7. EUROVISION!
(8. Besök på Lasses födelsedagsfest/brännboll om tillfälle ges)

Bortsett från toastädningen känns det som en riktig höjdardag.



Bilder från gårdagens promenad.


1 kommentar:

  1. Gu vilken fin bild! Den på dig å vattnet! :) Ja C var fin å haha. /Eve

    SvaraRadera