måndag 5 september 2011

Fresh

Detta är premiärbloggandet från min nya dator! Viktigt. Den har inte hunnit testköras så värst mycket än, för jag är så förvirrad att jag måste ha gammdatorn till hjälp för att komma ihåg mina lösenord på olika sidor... :p Men när jag har tid och ork ska jag föra över allt viktigt till den här så den kan ta över helt. Batteriet är i alla fall fantastiskt! När jag öppnade den nu hade den 47% kvar, vilket motsvarar 2 h 15 min... schweet.

Det var ju förresten inte bara min nya dator som "kom hem" från USA utan även Cameron. Efter lite mer umgänge i Holmsund, en springrunda som blev längre än planerat pga dåligt lokalsinne och en del shoppingfynd även på Strömpilen hämtade vi C på busstationen i den arla morgonstunden igår och styrde hemåt (mamma styrde, jag sov). Cam var inte så pigg och tog sig en 4-timmars tupplur när vi kom hem, men på kvällen var vi en sväng till Lasse och Lovisa och vinkade av den senare som ska ut på äventyr och blir borta flera månader. :/

Latmaskar. :)


Idag har jag jåbat, och äntligen skrivit på anställningspapperna. Så nu har jag försörjningen säkrad till nästa höst i alla fall. Och så kanske jag får min lön från augusti snart, fördröjningen börjar kännas!

Nu ska jag se klart Breaking Bad med Cam, sen är det hög tid att jag börjar med min kurslitteratur. Jag ligger lite efter uppgifterna i grafisk design eftersom det tjorvade med registreringen. Men det ska nog lösa sig. Engelska verkar lite tuffare, eftersom de tycker man ska läsa en bok i veckan... till en kurs som går på kvartsfart? Hrm. Men vad gör man inte för de där åtråvärda högskolepoängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar