fredag 16 september 2011

Fyllerifyllerafyllerullan

Idag gick det bättre att jobba på banken. Fick sluta i tid och allt. Och dessutom var chefen där, och hon sa att hon vill att jag ska jobba varje tisdag och fredag i alla fall den här månaden ut. Najs. Och så har jag gjort del ett av första uppgiften på engelska D-kursen också. Det blir nog bara den jag läser i år, för även om grafisk design verkar roligt och dessutom ganska lätt så har jag inte orkat investera i kurslitteraturen än, och nu börjar jag ligga så pass mycket efter att det är för jobbigt att ta igen det. Det var nog inte meningen, helt enkelt.

Annars har jag spenderat kvällen med att se film med Cam och promenera med Vanessa. Det var småkallt faktiskt, det känns att det är höst på riktigt nu. Och höst innebär i mina kretsar också kalastider, för nu kommer födelsedagarna igång på riktigt. Första firandet var igår, då jag, moster och kusin samsades om uppmärksamheten. Imorgon blir det ett stopp hos syster, sen kalas för mig själv igen och sen utgång på det. Och sen kan det väl mycket väl bli nåt firande till innan helgen är över. På måndag, som är min riktiga födelsedag, har jag i alla fall lyckats bli ledig från jobbet, så då ska jag njuta. :D Och börja mitt nya-gamla liv, som innehåller mycket mer springande och mycket mindre sötsaker. Faktiskt ska jag återuppta springandet redan imorgon. Jag skriver det här så blir det officiellt, och så är det inte lika lätt att balla ur. Det var hela två veckor sen jag sprang sist och det är inte ok!

Ps. Varför är det så svårt att komma på vad man önskar sig när folk frågar? Jag tycker alltid det är en massa grejer som man tänker på att man skulle ha haft, men när man sen är där i födelsedagstider så är det helt tomt i skallen. Idag har jag fått frågan åtminstone tre gånger, och ändå aldrig lyckats få fram något vettigt. Men nu har jag faktiskt en idé: krukor. Jag har fyra murgrönor som just nu vistas i en kartong. De skulle vilja uppgradera till finare (vita, svarta eller turkosa) bostäder.

Pps. Jag blev sjuk efter mitt förra inlägg... men bara i några timmar. Hade 38.5 under natten men vaknade med 2 hela grader lägre kroppstemperatur. Ingen ursäkt att stanna hemma från jobbet alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar