fredag 23 september 2011

Harps

Fredag, fredag, fredag. Idag har jag insett att jag mest troligt har hål i en tand. Det ilade duktigt när jag åt lunch, och vid närmare inspektion verkar det finnas ett par små prickar på den. Det känns väl inte sådär överdrivet upplyftande. Dessutom har jag torkat kattspya sedan jag kom hem från jobbet. Jag vet inte om det var en hårboll som spökade eller vad, men Disa mådde inte bra i alla fall. Hon (som är världens glupskaste i vanliga fall) avstod Cs generösa erbjudande om räkskallar, till och med. Men nu verkar hon ha kryat på sig, tack och lov. Hon satte i sig en massa överblivna delar av kycklingen vi hade i vår lasagne, och nu har hon somnat.

Karies och kräk till trots så känns det som en finfin kväll, just för att det faktiskt är fredag. Jag och maken har tänkt ha myskväll. Det blir film, vin och godis resp. chips. Och livet är i allmänhet ganska bra. I förrgår var till exempel Maja här på besök, så vi satt och pratade i några timmar. Och igår var det promenad med Vanessa i regnet som gällde. Inget extraordinärt pågår, med andra ord... men vardagen är ganska trevlig den med. :)

1 kommentar: