lördag 10 september 2011

Stök och bök

Jag har varken haft tid eller ork att blogga i veckan, eftersom det varit en hel del att stå i. Nu kommer jag knappt ihåg vad det är vi har gjort allt mest, men tro mig när jag säger att det är en del jobb med att sätta ihop ett bröllop. Och då har jag ändå haft väldigt mycket hjälp. Sen har jag ju jobbat som vanligt hela veckan, utom igår då jag var ledig. Och det har gjort sitt till för att bidra till tidsbristen.

I onsdags hade vi genrep med Sven (prästen) och Maria ("kapellmästare" och solist), vilket var väldigt bra för det kändes skönt att få lite överblick över vad det är som egentligen förväntas av oss. Jag har egentligen inte varit så nervös bortsett från vissa stunder (läggdags, t.ex.), men jag misstänker att jag inte kommer vara så värst kaxig runt 14.45 idag... :p

I onsdags kom Eve, i torsdags kom Cams mamma och mormor och igår kom Sanna och Linnéa, så vi har haft huset fullt av besökare varenda ledig stund. Det är kul att hinna träffa alla ordentligt, för det är inte precis varje dag man får så mycket finfolk på besök!

Såg precis på vädrerprognosen på smhi att det ska regna lagom till vår fotosession... hoppas de har fel som vanligt. Uppehåll mellan kl 13 och 16 skulle verkligen uppskattas. Imorse när jag slog upp mina blå var det faktiskt sol. Men det var då det, strax efter kl 7... jag kunde inte somna om. Men jag ska inte klaga, det gick över förväntan att somna igår ändå. Nu fick jag mig en lugn stund såhär på morgonkvisten. Nu är det nog inte lång tid kvar innan Cam vaknar och hans familj dyker upp. Sen kommer frisören, efter det sminkösen, "nagel- och ögonfranskvinnan" och värdparet... jistanes så snygg man ska bli. Tänk om man hade samma stab samma dag när man skulle göra sig klar för jobbet?

Det känns som att vad jag just har skrivit är en massa osammanhängande babbel, haha. Men så får det vara. Nästa inlägg blir väl en rapport after the fact, och så förhoppningsvis en massa bilder. Nu ska jag gå och snyta mig lite och hoppas på att min förkylning är ett morgonfenomen även idag. Och så måste jag ju ta vara på mina sista timmar som Lindholmare. Jupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar