måndag 6 februari 2012

Domani è un altro giorno

Ibland blir man helt paff över hur fräcka människor kan vara! C hade bokat tvättid hela dagen idag, och hade också tvättat allt utom en sista omgång handdukar när jag kom hem från jobbet. Eftersom han redan hade sprungit upp och ner ett antal gånger tänkte jag att jag kunde offra mig och ta det sista... men vad möttes jag av när jag kom ner till tvättstugan? Jo, en #&"¤&%¤ till granne hade snott vår tvättid! Och inte nog med att han hade stoppat in sina kläder i tvättmaskinen, han hade till och med tagit bort hela bokningslistan där vi skrivit upp oss, satt dit en ny och skrivit dit sitt eget namn för att "undanröja" spåren av sitt brott. Mensi, granne lille, så lättlurade är vi inte (eller senila, för den delen). Och tro mig, vi är så mycket uppfinningsrikare och mer diskreta i vår hämdaktion... mwuahaha. Nä, jag skojar bara. Eller gör jag det? :p

Jaja. Fula fiskar aside så är jag frisk igen efter en lördag fylld med illamående och en söndag präglad av huvudvärk. Jag är lyckligt lottad antar jag, för jag har nästan aldrig ont i huvudet (peppar peppar). Men just därför är jag extra mesig och gnällig när jag faktiskt har det. Men som sagt, idag är jag frisk som en nötkärna, och tur är väl det för vem har råd att vara borta från jobbet? Not this girl. Imorgon är det dock dags för ledighet igen och det innebär plugg. Ska promenera iväg på biblioteket bland annat och hämta ut mina superspännande böcker om didaktik. Hah. Det var ju ett roligt skämt. Sen hoppas jag att det inte är så nedrans kallt så jag kan gå en promenad också. Det gjorde jag även ikväll, i sällskap med min moder, men mina varma skor som krävs när det är -25 ute ger mig fasliga skavsår. Ska nog kika in på skoaffären imorgon också och kolla om de har något vettigt alternativ för vinterpromenader. Klädaffären har tydligen superrea också. (Jag skriver inte "klädaffären" och "skoaffären" för att vara kryptisk, det finns faktiskt bara en affär av varje sort i Malå. 'Tis the pathetic truth.)

Och slutligen så blev jag rätt deppad tidigare när jag insåg att det inte visats något nytt avsnitt av Once Upon A Time den här veckan. Så nu är jag på jakt efter nya, bra tv-serier. Tips mottages tacksamt! Hittills har jag spanat in Wonderfalls, som jag har hört ska vara bra. Men den lades ner efter en ynka säsong, så den är endast en tillfällig lösning på problemet.

Ps. Jag träffade en italiensklärare på VAL-utbildningen, och som vanligt snurrade det genast runt i mitt huvud och mina tankar blev helt plötsligt på (rostig wannabe) italienska. Ho studiato due anni l'italiano ma non posso ricordare molto bene come parlare... osv. Hur som helst... därav titelspråket.

5 kommentarer:

  1. Du har väl sett Sherlock? Annars rekommenderas det varmt! Bara några avsnitt per säsong dock, och andra började just. Men fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  2. ladda hem american horror stories om ni inte sett den serien =)

    SvaraRadera
  3. Och här kommer en kommentar till, för jag förstod just titeln! Är mycket förvånad med tanke på att jag inte ägnat mig alls åt italisneka på sju år, men något sitter tydligen kvar av de 200 poängen jag bankade in!

    SvaraRadera
  4. Ja, håller med Linnea! Sherlock ÄGER! Och haha, det är ändå rätt jävla underbart hemma, där det bara finns en eller ett av allt. <3 /eve

    SvaraRadera
  5. Du kan ju alltid sitta och titta in i tvättmaskinen när grannen tvättar.
    Kram/pappa

    SvaraRadera