lördag 4 februari 2012

Nu igen

Magsjukan har gjort ett mycket ovälkommet återbesök. :( I och för sig är det så kallt ute idag (-38.8 imorse) att jag inte missar så mycket av att vara sjuk, men jag kan ändå tänka mig många roligare saker att hitta på inomhus...

Torsdag och fredag var jag i alla fall i Umeå på första träffen för VAL. Det var väldigt trevligt och intressantare än jag hade väntat mig. Och så var schemat betydligt vettigare än på spanskträffarna. Torsdag gick vi 10-16.30 och fredag var det 8.30-14.30 som gällde. Jag körde bil till Umeå och bodde hos brorsan, men det hann bli svinkallt lagom till att jag skulle åka hem, så för att slippa riskera att frysa ihjäl om något skulle hända längs vägen så lämnade jag bilen i Holmsund och tog bussen hem istället. Bortsett från en 35 minuters väntan i kylan på morgonen innan lokalbussen behagade dyka upp (= totalt avdomnade tår och sen ankomst till första lektionen) så gick det ju bra det med.

Det kändes ju rätt deppigt att få magsjuka igen för andra helgen i rad, men just nu mår jag faktiskt bättre så jag hoppas det håller på att gå över. Det är ju i alla fall dags för melodifestival nu, och då finns det inga ursäkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar