torsdag 16 februari 2012

Jomen hej jag lever

Kattrackarn, modell mindre, har brutit sig in i sovrummet idag igen och käkat upp min ena öronpropp för sjuttioelfte gången. Vad är det med katter och öronproppar egentligen? Så goda kan väl inte de små skumgummiplupparna vara, och ändå dras kissarna till dem som magneter... Som tur var hade jag en sista propp kvar på lager. Nu får det bli ett besök på apoteket inom en snar framtid, för om en äts upp utan att genast kunna ersättas så blir det lite sovit den natten för moi.

För övrigt så kan jag rapportera följande:

1. Jag har just bakat världens godaste kladdkaka. Tror jag. Jag har inte smakat den än, för den ska bli jobbfika imorgon. Men jag har höga förväntningar, baserat på den till synes perfekta konsistensen, den fantastiska doften och den vetskapen om den "hemliga" ingrediensen, finhackade Marianne-godisar.

2. Jag kommer ha träningsvärk några dagar framöver nu, efter att ha chockat min kropp med mycket mer fysisk aktivitet än den har fått utstå på flera månader. 6 km löpning igår och ett spontant pump-pass idag. Imorgon när jag inte kan ta mig ur sängen kommer jag ringa Vanessa. Och säga fula ord. :p

3. Mitt usla bloggande beror på att jag har svinigt mycket att göra på jobbet just nu. Det är roliga lektioner som har tillkommit och jag blir rik (nåja, aningen mindre fattig) på kuppen, men lite hektiskt är det också. Framför allt att få ihop schemat som är kaos just nu. Jag hoppas det lugnar sig lite till veckan.

4. Min man är en trevlig prick som uppvaktade mig mycket mer på alla hjärtans dag än vad jag gjorde honom. Men så är han ju uppvuxen i amerikatt också, där det är mer av a big del. Jag fick tulpaner, choklad och blev utbjuden på middag. :) I gengäld fick han en kaka, hehe. Jo och så diskade jag fast det var hans tur egentligen. Det var väl en kärleksfull gest som hette duga?

Och så några (long overdue) bilder:

Thaimat version 1: Kyckling i kokosmjölk med grön curry.

Thaimat version 2: Friterade nudlar.

Löpbandet på sin plats i kattrummet.

Alla hjärtans dag-mys.

Tulpanerna från lover boy.

2 kommentarer:

  1. Haha. Inte berätta hemliga ingrediensen hörru! ;) Och pump jävlar, jo förra veckan tog jag mig inte upp ur sängen "dagen efter". Jag var död. :p Skulle egentligen dra och simma då men hoppade det och vilade istället. :p Och det där med katter och öronproppar! OM jag vet. Alla katter jag någonsin bott med har käkat öronproppar. Men dessvärre tror jag det beror på att de dras till öronvaxet. Som med svettiga sockar. Katter är inte så mysiga på det viset. :p men håller med, de dras till propparna som magneter. haha. sjukt. katterna på ormöya kunde typ hoppa tusen mil upp i luften för att komma åt dem. de gjorde typ allt för att komma åt dem. sjukt. Haha. Vi höres /Eve

    SvaraRadera
  2. Vad är detta? Baka goda kladdkakor och ta med på jobbet... ¨på en dag när din moder inte jobbar!?

    SvaraRadera