lördag 11 februari 2012

Thaimat, mello, sva, löpband!

En sån härlig dag. :) Det var runt noll ute och jag lyckades övertala Cam att följa med på promenad. Det är marknadshelg i Malå så vi gick förbi där och tittade lite också, men vem har kontanter now adays? Inte jag i alla fall. Så några inköp blev det inte. Sen snyggade vi till lite här hemma, och så kom Emma och Stefan på middag. Thaimat blev det, dels friterade nudlar och dels green chicken curry. Delikat, om jag får säga det själv! Och så gjorde vi chocolate chip cookies till efterrätt, och Emma hade med en kladdkaka. Så det råder knappast svältläge hemma hos oss, om man säger så. Det blev en massa kvar också, vilket är bra när det gäller maten men mindre bra när det gäller allt sötslisk. Tur man har en frys man kan gömma bort sånt i under veckan. Stefan for förresten hem efter mat och lite spel, för han mådde dåligt. Jag hoppas inte det var magsjuka, för skulle jag få det ytterligare en gång tror jag verkligen jag skulle bryta ihop (sade hon, och visade därmed sin stora omsorg för sina medmänniskor). Emma stannade dock och såg mellis, som jag tyckte var riktigt stabilt den här veckan.

Nu till den utlovade sammanfattningen av allt spännande och inte så spännande som har hänt i livet och som jag inte orkat skriva om:

Jag har förlorat mina lediga dagar för åtminstone ett par veckor framöver, på grund av ett vik som svenska som andraspråkslärare. Min första dag var igår, och jag måste säga att det var riktigt roligt. Det är ju fantastiskt trevligt med det finansiella tillskottet det innebär, dessutom. Och jag har ingen större panik över att förlora mina pluggdagar heller, för jag har faktiskt varit riktigt flitig redan och har kommit en bra bit påväg med uppgifterna till nästa träff. Som ju hur som helst inte är förrän i mars nån gång...

En annan kul grej som har hänt (tycker jag) är att vi har fått en ny "möbel". Men möbel är inte ett bra ord, familjemedlem känns more like it. :p Nä, det var nog att överdriva. Men det är något jag känner att jag verkligen kommer att uppskatta... nämligen ett löpband. Cameron betalde det, som en födelsedagspresent/julklapp kombinerat, Henke åkte och köpte det åt mig och mamma fick äran att köra hem det från Umeå. I torsdags konkade vi upp det till lägenheten och ägnade en bra stund åt att möblera om för att göra plats för det i "kattrummet" (tidigare känt som arbetsrummet eller kanske gästrummet). Efter att ha flyttat alla möbler fram och tillbaka i kanske en halvtimme slutade det med att vi ställde tillbaka allt på sin ursprungliga plats, utom den stora skinnfåtöljen som åkte upp på vinden för att lämna plats för nytillskottet. Jag provsprang redan samma kväll, och förutom att min form har förfalligt och att mina knän är bättre begagnade så funkade det finfint! Aj lajk.

Nu kommer min trötta och därför halverst senil-dementa hjärna inte på något mer att berätta, så nu tänkte jag ge mig. Det får bli veckans avsnitt av Ringer och sen sängen. Jag har väldigt ambitiösa planer för morgondagen: plugg, långpromenad och garderobrensning. Förhoppningsvis lyckas jag faktiskt åstadkomma åtminstone två av tre. Men konstig nog brukar motivationen inte riktigt infinna sig på samma sätt när det väl gäller.

1 kommentar:

  1. Uh, motivering på söndagsförmiddagar är svårt. Nu borde jag skriva hemtenta. Det gör jag inte. Hoppas du lyckas bättre!

    SvaraRadera