torsdag 1 mars 2012

Denna dagen

Jag har fått avnjuta dubbla kitty luvins såhär på kvällskvisten, vilket är underligt med tanke på vilken behandling jag utsatte missarna för bara några timmar sedan. Båda lossar hår deluxe just nu, så jag borstade dem ordentligt och duschade dem sen. De surade ett tag men kom sedan, som sagt, krypandes båda två och spenderade minst en timme ihopträngda i mitt knä. Mys!

Resultatet av borstningen: två smått förnärmade kissar och tillräckligt mycket päls för att konstruera en tredje katt.



När jag inte blev loved on så pratade jag mest i mobilen ikväll, faktiskt. Det är inte något jag gör speciellt ofta då jag och telefoner har ett love/hate relationship minus kärleken. Men i undantagsfall kan det ju faktiskt vara riktigt trevligt! Tre av mina bästaste vänner har jag konverserat med och nu börjar planerna för Stockholm så sakteliga ta form. Det kommer bli fan-effing-tabulous.

Och Cam bjöd mig både på sitt sällskap på en promenad i slasket (årets första riktiga "blia", flera plusgrader idag!) och på sin middag of choice: Sibylla. Inte min favvo men det funkar ibland. Imorgon har jag lovat att vi ska gå på Dungers och fika, för pojkstackarn har aldrig varit där än trots sina snart 18 månader som Malåbo. Och han tjatar och tjatar om att få gå dit. :p Dessutom är det friluftsdag med backen-tema på skolan, och min plan är att gå dit när jag slutar på mellan kl. 13 och åka några gratisåk. Det blir årspremiär för min del i så fall, och som jag har längtat! Håller bara tummarna nu för att det inte är 100% is alternativt väldigt blött...

Dagens bästa: en elev (modell yngre) får syn på en bild av Stieg Larsson i en tidning och utbrister tvärsäkert: "Harry Potter!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar