lördag 10 mars 2012

Det var det

Började skriva igår men glömde publicera (och blev lite less på att knappa på mobilen):

Det har varit rätt intensiva men fantastiskt trevliga dagar i Stockholm. Nu sitter jag på tåget på väg hem och längtar efter den magiska tidpunkten då det är socialt accepterat att föreslå att man ska "bädda". Ska bli skönt att komma hem, och framför allt att ha den här resan avklarad. Får väl se om den blir lika äventyrlig som den på nervägen.

Det första som hände när jag klev på tåget var att jag insåg att jag hade blivit utelåst ur min kupé av tanten som redan sov därinne. Jag fick alltså knata genom hela tåget och leta rätt på personalen (som satt i bistrovagnen) för att få den upplåst. När jag vaknade på morgonen var tanten AWOL men istället fick jag morgonsällskap av en jättetrevlig ung tjej från Umeå som skulle flytta till Västerås och bli butikschef. Pratade med lätthet bort några timmar med henne, men avbröts ibland av en skum gubbe som "diskret" kikade in i kupén. Tjejen hoppade av i Uppsala, och då gjorde gubben sitt move. Han kom in i kupén, och yttrade ett endaste, mycket välvalt ord; "banaaan". Först tänkte jag att det var mig en fräck typ som kommer in och tigger frukt av mig! Men faktum är att jag hade två bananer med mig, så jag tänkte att det fick bli dagens goda gärning och gav bort den ena. Då såg gubben glad ut och lämnade mig ifred.

Första dagen var det mat och fika, mat och fika som gällde. Först med Eve och Sara, sen med Eve, Maja och Marlene. Sov hos Marlene och steg upp nästa morgon och simmade med Eve. (Slut på tågskrivandet, resten skrivs hemifrån!) Sen fikade vi igen, på ett av ställena Eve rondar på nätterna. Och efter det lagade vi middag hemma hos Simon (L) i sällskap med Frida och hennes Simon (H). Trevligt trevligt! Sov hemma hos Sara den natten, och Sara var också där en kort stund mellan alla sina åtaganden... haha. Dagen efter var min minst uppbokade dag, så då hann jag med en liten promenad i Bergshamra innan jag åkte in till KTH och lunchade med Sara. Efter det hade jag ytterligare nästan 3 timmar på egen hand, så jag passade på att besöka löplabbet och fick hjälp med att välja ut ett par riktigt bra skor. Tyvärr var de riktigt dyra också, men förhoppningsvis är de värda pengarna. De har proneringsstöd, vilket enligt personalen kan fixa mina knäproblem. Here's to hoping!

Sista aktiviteten för den här gången var middag hemma hos Linnéa. Sanna var också där, och Eve förstås. ;) Vi pratade bort några timmar och hade det mysigt. :) Sen var det dags för tågresa igen, och det blev faktiskt mer eventful än förra gången. Inte på något roligt sätt dock. Jag vaknade strax före två och insåg att tåget stod stilla, enligt gps:en på mobilen var vi mitt ute i ingenstans. Låg vaken i en timme och väntade men tåget fortsatte bara stå stilla. Då gav jag upp och somnade om. När jag vaknade på morgonen var det till konduktörens ljuva stämma som upplyste oss om att vi var cirka tre timmar försenade... och det stämde bara allt för väl. Klockan var nästan ett innan jag äntligen var hemma. Jag sov rätt kasst så det blir nog en lugn dag idag, men ikväll är det förstås melodifestival som gäller! Och så ska väl jag och C vara lite extra snälla mot varandra eftersom vi firar "halv" bröllopsdag. Yay.

1 kommentar:

  1. Det var mycket trevligt att hinna ses en stund när du var här! :)

    SvaraRadera