lördag 23 november 2013

Bra, braigare, braigast

Jag är nog i särklass en av världens mest inneffektiva uppsatsskrivare. Eller nä, det är jag väl knappast egentligen, för folk i allmänhet brukar vara duktiga på att hitta på annat när de egentligen borde plugga. Jag är det i alla fall verkligen. Idag har jag spenderat stora delar av dagen med en uppgift i engelska som ska in på måndag. Egentligen har det inte alls tagit så värst mycket tid att faktiskt skriva, men desto mer har gått åt till att grubbla och gräma mig över hur jobbigt det är. ;) Nu är det mestadels klart i alla fall, jag måste bara peta in lite referenser imorgon och sedan kan det skickas in.

Idag har alltså varit en ganska händelsefattig dag i övrigt, men gårdagen var däremot trevlig utöver det vanliga. Eller vad sägs om följande:
1) Jag skrev kontrakt för tillsvidareanställning på jobbet och förhandlade upp lönen. :D
2) Min garnbeställning kom fram precis i tid innan helgen.
3) Jag hittade en hyfsat LCHF-vänlig glögg, utan tillsatt socker.
4) Middagsexperimentet - köttfärsspett med saffrans"ris" och aubergineröra - blev lyckat och ökade på julstämningen från glöggen ytterligare.

Tja, det var väl det. Imorgon ska jag jobba faktiskt, har bokat in en läxhjälp. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda...

Ok, det är inte advent än... men i USA blir det inget glöggdrickande,
så jag tycker vi har rätt att tjuvstarta lite. ;)

Garn! Älskar det tigerrandiga, haha.

Aubergineröra, myntasås. köttfärsspett och saffransblomkål.
Gott, men nästa gång ska jag göra det starkare!

Eftermiddagspromenad efter timmar av uppsatsskrivande. Inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar