fredag 1 november 2013

Stockholm m.m.

Vår lilla minisemester kom och gick och var alldeles, alldeles underbar. Vi hann med att träffa en massa fina vänner utan att det för den skull blev så stressigt som det ibland kan bli när man vill hinna med mycket och många. Bland annat blev det en trippeldate på en irländsk pub, promenader i Sumpan, en heldag för mig med två vänner jag träffar allt för sällan, spelkvällar och såklart en superb Alter Bridge-konsert på tisdagskvällen!

Efter en sen kväll på konserten var det lite tungt att stiga upp i den arla morgonstunden på onsdagen för att ta tåget tillbaka till Bästkusten. Dessutom hade jag aktiviteter inplanerade hela dagen, i form av lektioner bland annat. Men det som inte dödar härdar ju som bekant och jag överlevde även detta. Men ack så skönt det var att få krypa i säng på onsdagskvällen!

Igår hade jag ytterligare en lektion, jobbade lite med läxhjälp och följde sedan med några klasskompisar på mitt livs första pubquiz. Vi lyckades inte fantastiskt bra, men vi skämde inte ut oss helt heller så det får väl ändå anses ha varit en lyckad premiär. ;) Idag har jag bara varit hemma, med avsikten att göra bort lite plugg. Det gick sådär, jag kom inte igång förrän vid 20-tiden. Men en uppgift blev i alla fall undanstökad! Och lite annat smått och gott här hemma.

C har förresten fått en tid hos läkaren för återbesök, angående foten såklart. Efter att ha gått på den ovanligt mycket under Stockholmsvistelsen har han haft ganska ont, så vi får väl se om han står ut att vänta i 2,5 veckor eller om vi får kontakta dem innan dess. En trevligare nyhet angående herrn är i alla fall att han äntligen hört från svenska för akademiker-folket, och att han förhoppningsvis kan få komma igång med det inom en snar framtid.

Nä, nu måste jag duscha och sedan ska jag testa ett nytt sockmönster som jag tänkte kunde få bli julklappsmaterial till Cs familjemedlemmar. Jag gjorde färdigt tåsockarna C hade efterfrågat medan vi var i Stockholm. :p Nu har jag förresten också börjat försöka lära mig lite nya och mer avancerade tekniker. Först ut var dubbelstickningen, som gör att man kan sticka mönster med färger och stickningen blir automatiskt "fodrad" med en spegelvänd variant. Svårt att förklara med ord... men i alla fall, härnäst skulle jag vilja lära mig sticka spets och sånt. Med risk för att låta som Agda, 85, så skulle jag tycka det vore jätteroligt att gå en stickkurs eller något liknande. Det finns en del stickcaféer här i Götet, men jag måste bara hitta modet att gå dit också. ;)

Marlene och jag på irländska puben.

Halloweendekorerad Stockholmsgata.

Det finns djurliv i storstan. Och det uppskattar uppenbarligen inte när Linsprinsar gör intrång.

Tåsockarna in action. Och på hög kant, av någon anledning.

Konsertdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar