söndag 10 november 2013

Gekås/Ullared

Bussturen till Ullared gick bara bra, men trots att jag hade hört det från flera olika källor innan vi åkte hade inget förberett mig på hur sjukt mycket folk det faktiskt var! Först fick vi stå i kö i regnet bara för att komma in i varuset. Det var en hel karavan med folk med stora kundvagnar. Sedan, när vi väl kom in, var det så packat att det knappt gick att ta sig fram. Lösningen blev att parkera kundvagnen vid sportbaren mitt i smeten och återvända till den med jämna mellanrum för att dumpa av grejer. Crazy! Många fynd blev i alla fall gjorda och allt som allt var det en positiv upplevelse. Vi blev ju dessutom bjudna på mat av hyresvärden, och gratis är som bekant alltid gott! Hem kom vi strax före 17 - drygt 1000 kronor fattigare och med ett par fullproppade påsar.

Idag har vi tagit igen oss efter gårdagens outing med en riktig hemmadag. Vi har invigit våra nya vikter som vi köpte igår så imorgon är troligtvis en viss träningsvärk att vänta. I övrigt har jag ägnat mig åt att plugga, sticka och laga mat. Till middag blev det baconlindad fläskfilé fylld med fetaost och pesto. Inte helt fel!

I kön för att få komma in på Gekås. Det här är bara en liten del av den...

Kundvagnsparkeringen: Emma lämnar av lite grejer.

Moi, våra nyligen inhandlade grejer och vår finfina buss.

Fynden! Plus en sjuuukt tung låda med vikter (hantlar) som jag glömde fota.

Premiärlek med den nya kackerlackan (filmen blir jättekonstig i min browser, men förhoppningsvis inte i alla..?).

Söndagsmiddagen.

Disa myser med sin "pappa" på farsdag.

Kira är mer av en momma's girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar