tisdag 19 november 2013

Sweet home Abalama

Jag bloggsvackar. (Ja, det är ett verb om jag vill att det ska vara det.) Känner mig sällan värst motiverad att skriva här för tillfället, men tycker samtidigt det är trist att inte göra det. Ambivalens. Lite bilder från Malå m.m. ska ni få i alla fall:

Stickat till lille Seth.

Hej Jörn, hej vintern! Och hejdå SJ, en och en halv timme senare än utlovat.

Promenad i vackraste Näsliden.

Lille herrn i egen hög person.

Trollkarlen Melvin förvandlade fastern sin till en häxa (och sen en brandman och spindelmannen).

Ett julpyntat Liseberg från flygbussfönstret.

En julklappssock stickad sedan vi kom hem igen.
 
Som sammanfattning kan jag säga att en helg hemma var välbehövlig och gick alldeles för fort. Trots den korta tiden hann vi dock med mycket - och många: mamma och pappa såklart, ett par kompisar, alla fyra syskon, nio av tolv syskonbarn, en moster och ett par kusiner. Inte så illa pinkat, som pappa skulle ha sagt. Dessutom fick vi vara med om stormen Hilda, som nästan fick oss att missa bussen från Lycksele på hemvägen. Detta på grund av att det var isigt värre och att det dessutom låg en hel massa nedfallna träd på vägen.

Sedan vi kom hem har det mestadels varit vanlig vardag. Igår var vi även om hos ortopeden igen med Cs fot (inte utan, höhö), och fick veta att han kommer få en remiss till en datortomografi för att de ska kunna se lite tydligare exakt vad som är fel. Han fick med sig kryckor den här gången i alla fall, så får vi se om det gör någon skillnad...

Häpp, nu ska jag sova. Börjar inte förrän 10.15 imorgon och det ska bli sååå skönt. Har haft tidig uppstigning varje morgon hittills i veckan och har sovit som en kratta. Börjar få ont i ena örat av mina proppar dessutom, så jag måste nog byta sort nu ett tag framöver för att låta det vila lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar