tisdag 12 november 2013

Frost


Såhär såg det ut på min morgonpromenad igår. Det börjar vara riktigt kallt nu alltså! Eller framför allt så var det kallt igår, och till det bjöds strålande solsken från en klarblå himmel. Idag var det varmare igen och regnade oavbrutet... då föredrar jag verkligen frosten. Kan hända att jag har bosatt mig på fel ställe. :p Som tur är får vi imorgon bege oss mot nordligare breddgrader, och en riktig vacker vit vintervärld. Om vi kommer fram, dvs. Tågtrafiken verkar ju vara i oordning (som vanligt), men förhoppningsvis löser SJ det på något vis.

Nähäpp, jag har verkligen inte tid att sitta här och dega. Det ska packas klart, och dessutom har jag en presentation att hålla imorgon förmiddag som jag väl inte kan påstå att jag är sådär hundraprocentigt förberedd på... Huga. Tur att man som lärare får en hel del träning på det här med att prata inför folk. Fast riktigt samma sak är det ändå inte.

1 kommentar:

  1. Ser härligt ut! Här har jag inte sett någon frost än, men när jag gick ut en stund idag tänkte jag på att nu är det vinterljus ute, det är inte alls samma sol som nyligen. :)

    SvaraRadera