söndag 3 november 2013

Nya tillskott

Träffade Vanessa på stan idag för lite välbehövligt jeansshoppande. Jag är ganska kräsen när det gäller jeans och innan dagens inköp hade jag bara ett par i min ägo som jag faktiskt gillade (plus 10-15 fula med horribel passform), så jag blev inte direkt ledsen när redan andra paret jag provade satt som ett smäck - och såldes till det förmånliga priset av 199 riksdaler. Schwing! Jag hade tänkt handla en massa garn också till mina julklappsprojekt, men så är det ju visst röd dag idag... det satte lite käppar i hjulet för mig. Men jag var ganska nöjd ändå, jag hittade i alla fall en garnsort på TGR som fick följa med hem. Följde upp shoppingen med en kopp kaffe och en lång och trevlig pratstund med Emma. Sedan kom jag hem och fixade gomiddag, och så såg jag och C på ett par avsnitt SoA och hade det allmänt mysigt med tända ljus och faktiskt lite tjuvstart på julmustdrickandet (är det bara jag som tidigare helt missat att det finns en light-version?). Kände exakt 0% längtan efter att klä ut mig och gå ut och svira. Så skönt det är att vara tillfreds med pensionärslivsstilen!

8 kommentarer:

  1. Åh, det finns garn på TGR? Så praktiskt, det finns en sån affär alldeles i närheten där jag bor :) Jag är tyvärr också i stort behov av jeans, har bara ett par hela, och tre par trasiga, men det är så tråkigt att leta jeans tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade sett garn där förut, men blev lite besviken nu på att de hade så lite att välja på. Men något användbart kan du kanske hitta där! Och jag håller med om att jeans är tråkiga att leta, men de är oh så trevliga att äga sedan om man lyckas hitta ett bra par. Kram

      Radera
  2. Som pensionär kommer du inte att behöva klä ut dig, man har det gratis.
    kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, men efter några år blir "gammalt skogstroll" lite tradigt! ;)

      Radera
  3. Jag har nog en del grannstat du kan få ta, så se till att du har utrymme i bagaget! Mamma

    SvaraRadera
  4. Garnnystan (måste komma ihåg att kolla så att det jag skrivits inte ändrats)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde nästan gissa att det var det du menade. ;) Det låter jättebra!

      Radera
  5. Förlåt kan inte hålla mig. Ja, ska du rymma några grannstater behöver du nog plats i väskan. fastän norge iofs är rätt litet... :P /eve (om du ens undrade)

    SvaraRadera