tisdag 13 juli 2010

Hemma! Och Kalmar.


Sanna, jag och Linnéa utanför Kalmar Slott.

Det har varit lite dåligt om uppdateringar här på senaste tiden, vilket helt enkelt beror på att jag har varit på lite av en semester. Efter att jag åkte från USA fortsatte jag från Stockholm ner till Kalmar och umgicks hela helgen med Sanna och Linnéa, och det var trevligt vill jag lova! Men first thing’s first…

Resan hem gick smärtfritt, jag lyckades få fönsterplats hela vägen och allt gick som en dans. Väl framme i Stockholm träffade jag Linnéa på T-centralen och vi hoppade på bussen mot Kalmar. 6 timmar senare möttes vi av Sanna och fick skjuts hem till henne. Lite quinoasallad och en dusch senare var det skönt att få krypa i säng och sova bort lite jetlag.

Dagen därpå vaknade jag med ny energi och vi begav oss ut för att utforska staden. Det började med ett bad i Kalmarsund. Vattnet var betydligt kallare än vad jag är van vid men det var skönt ändå. Sedan skulle Sanna jobba, så jag och Linnéa fick roa oss själva och det gjorde vi med klippning (för mig), Ben & Jerry’s och Sex and the City 2 på bio. Den var väl inte så värst imponerande. På kvällen vankades det mangoldpaj, spel och choklad.

Promenad på Öland; på väg mot Borgholms slottsruin.

I söndags började Sanna jobba tidigt, så jag och Linnéa följde med henne in till stan och tog bussen därifrån ut till Borgholm på Öland. Där strosade vi runt hela dagen i affärer, i slottet och vid hamnen. Jag badade igen men det blev inte mer än ett snabbdopp eftersom illvilliga havsväxter envisades med att slingra sig runt mina ben! När vi kom hem åt vi gourmetmiddag igen; 5-rätters (3 av 5 var efterrätter)! På kvällen var vi uppe och pratade aaaningens för länge, som sig bör när man inte träffas riktigt tillräckligt ofta.

Tisdagen spenderades återigen på bussen. Framme i Stockholm möttes jag av Sara på T-centralen och pratade bort väntetiden. :) Kl. 20 hoppade jag på tåget och hade turen att dela kupé med kvällströtta, medelålders kvinnor så jag behövde inte lida länge av den föregående nattens sömnlöshet. Pappa hämtade mig i Bastuträsk i den arla morgonstunden, och idag har jag njutit av att vara tillbaka i mina norrländska skogar och har även hunnit med att träffa en hel hög med kusiner och andra släktingar. Trots att regnet smattrar envist mot fönsterrutorna nu tror jag knappast att Sverige kunde ha gett mig ett bättre välkomnande! :)

3 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning av en finfin resa, och bra att det känns så bra att vara hemma igen :)
    Hoppas det inte dröjer evigheter tills vi ses igen nästa gång!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hmmm jag tror det... sista helgen kommer vi dock att vara borta.. och jag åker till malå nu på söndag till nästa helg typ... men annars kommer vi nog att vara hemma =)kram

    SvaraRadera
  3. Sjukt bra bild på dig den där första med er tre. Du ser cool ut, galet blond och lysande ögon. :)

    SvaraRadera