fredag 30 juli 2010

Senaste bravaderna

Nu är jag tillbaka hemma igen efter den lilla Umeå-svängen. Det blev ett ganska intensivt program, mycket trevligt hanns med. Först var vi i Holmsund hos Henke och Annika och hade det mysigt med Alfons och Melvin. Jag köpte mig en bokhylla via blocket, en sån där Expedit som jag har varit sugen på länge... och så var jag ute och sprang i skogen. Som tur var fanns det ett elljusspår. Jag hade egentligen ingen aning om var jag var eller hur långt det var kvar, men jag sprang tills jag kände igen mig igen och av tiden att döma blev det väl ca 5 km. Ganska lagom alltså.

Imorse blev det en tidig morgon för mamma skulle till talpedagogen på Universitetssjukhuset. Jag och pappa fördrev tiden på Ica Maxi istället och jag hittade fotoalbum med helsvarta sidor och ett par härligt röda tygskor. Sedan åkte vi iväg till Gräsmyr och hälsade på faster Dagny och hennes man Bosse. Tillsammans med dem gjorde vi en utflykt till ön Norrbyskär där vi gick på museum och lärde oss lite om platsens historia som arbetarby. Riktigt intressant faktiskt. På vägen hem hälsade vi på hos min kusin Karolin i Hörnefors. Henne hade jag inte träffat sedan jag blev tillräckligt gammal för att komma ihåg något... Och efter en snabb middag hos Dagny och Bosse brummade vi vidare mot Lycksele, gjorde schtaan där (gick på Dollarstore, med andra ord) och åkte sedan hem igen.

Väl hemma började vi så smått bära upp grejer i lägenheten, för medan vi var borta hade nycklarna lämnats i mosters brevlåda. Så nu står min nya bokhylla i alla fall på plats (dock demonterad), och imorgon blir det till att konka en massa mer grejer. Synd bara att jag måste vänta på att brorsans nya säng ska anlända från Ikea innan jag kan överta den gamla. Samtidigt med sängen ska jag nämligen hämta en mindre säng till gästrummet och troligtvis en soffa också... så tills dess finns det vissa hål i min möblering.

Nej, nu är det nog sovdags. Jag blev något störd natten som var av en halverst snarkande mor och en liten Alfons som kom in klockan 6 på morgonen (och sa "Kom! Kom!) bland annat. Men jag måste nog läsa ut min bok först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar