torsdag 8 juli 2010

Memphis Zoo

Egentligen har jag inte så mycket tid att blogga, för ikväll är min sista kväll i USA. Men just därför känns det som att jag vill skriva ett inlägg, för jag vet ju inte riktigt när jag kommer att ha möjlighet nästa gång. Och de senaste dagarna har varit ganska händelserika och mycket trevliga.

I måndags åkte vi till Dumas och spelade volleyboll i poolen. Cams mormor och morfar var där, samt hans morbror Carl och morbror Tim med familj. Vi åt middag där och spenderade hela kvällen med att spela Uno (som jag för övrigt vann).

I tisdags hade jag bestämt att jag skulle äta lunch med Cissy, min gamla värdmamma. Cam följde också med, och i sista sekunden bestämde sig även Kristen (f.d. värdsyster) för att hon ville komma. Vi hade dock lite problem med att ta oss dit, för när vi stannade för att tanka på en bensinstation ca. 30m från restaurangen la Cams bil av (igen) och vägrade helt enkelt att starta. Cissy, snäll som hon är, skjutsade hem oss när vi hade ätit, och sedan dök Carla och Randy upp (med hela släkten inklämda i bilen) och följde med oss tillbaka till bilen för att se om de kunde hjälpa. Det visade sig att bilen nu startade villigt, troligtvis var det nåt med ett fuel filter och överhettning och som ni alla förstår så vet jag ingenting om bilar... :p I alla fall så blev det ytterligare ett restaurangbesök med familjen, men jag nöjde mig med att titta på när de andra åt den här gången.

På tisdagkväll åkte vi och bowlade med Brent och Katie och jag lyckades få strike två gånger. I övrigt var jag dock helt värdelös så jag vann faktiskt inte ändå.

Idag steg vi upp lite tidigare än vanligt och begav oss till Memphis där vi besökte djurparken. Den har blivit utnämnd till den bästa djurparken i USA faktiskt, och vi hade det riktigt trevligt där vi knallade runt och tittade på alla djuren. Jag ska lägga in mina favoritbilder från dagen här nedanför, har jag tänkt. Efter att ha vandrat runt i några timmar käkade vi middag på Buffalo Wild Wings och vände sedan tillbaka till Tupelo där vi besökte the mall och Barnes and Nobles för att inhandla en tidigt födelsedagspresent till Cam och smaska i oss lite Starbuckskaffe. Hellyckad dag! Nu återstår bara att kramas resten av tiden vi har tillsammans och kanske titta på lite film, så härmed säger jag hejdå för ett tag och så återkommer jag ifrån Sverige - Kalmar, närmare bestämt - om ett par dagar eller så.

Utanför entrén. Det enda som kunde ha förbättrar vårt ganska så perfekta besök skulle ha varit lite svalare väder...

Tre sekunder senare spydde gorillan i sin hand och åt sedan upp det... mys. :p



Min personliga favorit bland alla djuren.

Precis ALLA kattdjur vi såg antingen sov eller var på god väg att somna.



Glittriga pirayor.

Glada zoobesökare (gladare än vi ser ut).

Det överlyckliga "födelsedagsbarnet" med sin förskottspresent.

1 kommentar:

  1. Är det en isbjörn, den som är din favorit? Väldigt gullig i alla fall, nästan så man kan börja gilla djur en liten stund ;)

    SvaraRadera