söndag 18 juli 2010

Sen jag kom hem...

Jag har varit ovanligt lite datanörd på senaste tiden. Det är sommar, det är fint väder (ibland) och det är mycket folk i farten. Sedan i tisdags har jag mest umgåtts med nära och kära. I onsdags barnvaktade vi Älva och Vilma, torsdag och fredag träffade jag mina Lindbloms-syskon (fredagskvällen spenderades i Näsliden och bland annat uppfanns den rafflande bollsporten Bollstuds auf Wiedersehen auf Wiedersehen...) och så har min andra bror Henric varit på besök sedan i fredags och bott i stugan med hela sin familj. Full fräs, med andra ord.

Förutom att umgås har jag fyllt i en massa papper som ska till migrationsverket. I och med att jag nu skrivit på kontraktet för min nya lägenhet har jag allt som behövs så imorgon ska jag skicka iväg ett riktigt tjockt brev. Då blir det förhoppningsvis klart äntligen med uppehållstillståndet, nu är jag less på att vara utan min baby love som för övrigt fyller 22 imorgon. Happy birfday to ya sugar dumplin. :)

Annars har det inte hänt så mycket spännande utom att jag har återupptagit mitt springande och titt som tätt återfinns någonstans längs Lindenäsrundan (lätt flåsande). Min comeback gick rätt smärtfritt ändå, ända tills jag lyckades trampa på en humla under mitt rabarberskördande. Tydligen är jag på något vis överkänslig mot närkontakt med humlor för förutom att det gjorde ont just efteråt och blev en liten blåsa så utvecklades det under natten till en svullen, röd knöl som kliar på ett högst irriterande sätt. Inte ok.

Jo, och så raggar jag möbler också. Så om det är någon som har något snyggt som de vill bli av med (billigt :p) så är jag öppen för förslag.

2 kommentarer:

  1. Du måste berätta mer om Bollstuds auf Wiedersehen auf Wiedersehen! :)

    SvaraRadera
  2. Haha... nån sparkar en fotboll rakt upp, resten av deltagarna försöker fånga den. Före studs ger infångande 2 poäng, efter studs bara en. Först till 10 vinner, tacklingar är tillåtna. Sporten utövas med fördel i tyskars närhet.

    SvaraRadera