söndag 28 november 2010

Kom advent

Så kom då advent
Kom in i mitt hus
Sprid värme och glädje
Förvandla i ljus
En värld som i mörker förtvinar


En ensam liten 80-talare på tacokväll.

80-talskvällen var quite the success. Faktiskt var hela dagen riktigt, riktigt bra. Det började med ett träningspass, sedan julpyntning, hår- och sminkfix hos Vanessa, tacomiddag hos Emma och Lovisa och så personalfest på det. Musikläraren hade tagit med sig karaokeutrustningen, och det är ju alltid lika underhållande. :p Sedan blev det till att promenera till hotellet i den drygt 20-gradiga kylan. Det var ganska mycket folk, och härlig stämning! Jag var disciplinerad som bara den och höll mig till vatten sedan jag kom på hotellet. Det är svårt att sammanfatta en lyckad utekväll i bara ett stycke, men det började med en del trevligt mingel och slutade med en bra stund på dansgolvet.

När hotellet stängde kl. 1 travade jag hemåt där min sambo fortfarande befann sig (han fastnade så att säga på förfesten). Vi var duktiga och gick och lade oss, och imorse steg jag upp halv tio och begav mig till kyrkan och sjöng julsånger med kören. Det gick över förväntan, måste jag säga! Senare gick vi över till Emma och Lovisa igen och gav oss in på Projekt Pepparkakshus. Jag har aldrig riktigt lyckats med husbygget tidigare, så det är med stolthet jag kan säga att vi faktiskt fick ihop en någorlunda stabil kreation. Det blev inte riktigt som vår vision, men rätt snyggt måste jag nog ändå säga att det blev, i alla fall med tanke på att vi alla var nybörjare. :p


Tomten har flyttat in.

Huset från motsatt vinkel.

När vi äntligen fått ihop vårt hus (det tog några timmar) gick vi en sväng på byn och kollade på julskyltningen och avslutade sedan kvällen med ett besök på pizzerian. Med andra ord har även idag varit en mycket trevlig, och mycket onyttig dag. Precis som det ska vara.

1 kommentar: