tisdag 23 november 2010

Pimpimpim

Idag har jag pimmat på jobbet. PIM är en datorkurs, där man ska klara av vissa uppgifter för att visa att man kan med datorer. Uppgift 3, som jag gjorde idag, handlar om att göra en film om ett pedagogiskt minne. Eftersom min korta tid som lärare inte innehållit några direkt nämnvärda pedagogiska minnen bestämde jag mig för att använda mig av ett minne från min egen studietid istället. 31 natursköna Mexicobilder och en trudelutt med namnet ”Latinamerika” senare bidde det en filmsnutt som torde vara ett attraktivt byte för vilken resebyrå som helst. ¡Viva México! (Vi var förresten tvugna att ha med en berättarröst... jag såg dock till att den delen tog så lite plats som möjligt. :p)



Efter jobbet blev det ”ben och röv” på gymmet följt av lunch på Dungers och lite jobbsökande med Vanessa. Nu är vi inne och letar hästjobb, vilket gör mig smått nervös med tanke på att det var mååånga år sedan jag kunde kalla mig en van hästmänniska. Jag behöver få komma någonstans där det inte alls ställs några krav på förkunskaper, så kan jag kanske överraska positivt istället. :p Det finns en del jobb som kombinerar au-pairande med hästar, t.ex. Men tre problem kvarstår, nämligen hur man lyckas hamna på samma ställe, var man kan få jobb en så kort period och vad lilla Skrutt-Beda (katten) ska bli av om jag åker bort. Någon som är sugen på ulligt, gulligt sällskap i sommar? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar