söndag 7 november 2010

Relativitet

HUR är det möjligt att en 4-dagarshelg går såhär fort? Det måste ha med perception att göra. Jag började ju ha ångest för att den närmade sig slutet redan i fredagskväll, en tid då man vanligtvis är som gladast för att helgen nyss har börjat. ;) Jag har iaf hunnit göra bort en hel del skolarbete. Och idag blir det städning, suck.

Sen har jag ju gjort en del roliga saker också. Åtskilliga timmar på gymmet (jo, jag tycker faktiskt det är roligt), besök hos Ullis, två myskvällar med Cam, allhelgonasång med kören och en visit hos födelsedagsbarnet Stefan igår där det vankades tårta och film. Och så lite godis på det... Vi gick hem vid midnatt med sprängfyllda, värkande magar. Det är nog tur att jag tycker det är roligt att gå på gymmet!

Ikväll blir det middag hos mor och far så jag ska preppa med lite fil nu och sen ska jag ägna mig åt min katt som är på sitt vanliga morgonhumör - hon är helt enkelt skogstokig. Just nu sitter hon och gömmer sig bakom gardinen och spionerar på mig. Hon tror att hon är diskret, det lilla livet. Sicken sötnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar