fredag 26 november 2010

Thanksgiving

Igår var det Thanksgiving i USA, och eftersom min andra hälft är amerikan så tyckte vi att det var på sin plats med en riktigt traditionell svullarmiddag. Vi involverade Emma och Stefan i matlagandet också, och lyckades efter mycket stök och bök åstadkomma en sweet potatoe pie, macaroni and cheese och cornbread. Någon kalkon fick vi inte tag på, så det fick bli ugnsstekt kyckling istället. Till efterrätt hade vi gjort en chocolate meringue pie. Evig mättnad följde! Men det var en trevlig tillställning. Kanske en återkommande tradition?



Idag är det FREEEDAG och Cam har övergett mig för mer testosteronstinnt sällskap. Själv har jag hunnit träna, äta i sällskap med katten och se lite Weeds, och senare ska jag bege mig till Vanessa och mixtra lite mer inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar