måndag 11 juli 2011

Long Time No See

Den här helgen har fullkomligen flugit förbi. Himla tur att det inte vankas jobb imorgon, utan att min lediga vecka börjar då. :) Dock blir det ingen sovmorgon. Tvärtom ska jag upp tidigare än vanligt för att påbörja bilresan mot sydligare breddgradder. Första stopp: Sundsvall. Sedan blir det vidare mot Stockholm med tåg på tisdag. Min plan är att sova så mykcet som möjligt i bilen, så därför har jag inte haft bråttom i säng. Jag och Cam har haft en lugn dag som återhämtning efter Musik vid Malån, men tv-serier, fruktsallad och kaffe- och chokladmilkshakes. Och jag har även varit ute i solen ett tag och försökt bättra på brännan.

Igår var vi som sagt ute och svirade, och det var trevligt. Fint väder och trevligt sällskap, både gamla godingar och nya bekantskaper, och vi var inte hemma förrän strax efter två. Även i fredags var vi dit en sväng, men då orkade vi aldrig gå in på området. Vi kollade in läget lite snabbt bara, efter att ha spenderat kvällen med att grilla hemma hos Jacob. :)

I fredags gjorde jag också ett par prov på jobbet, så nu kan jag nästan (det fattas något litet formellt steg fortfarande) kalla mig för certifierad förmedlare av sak- och livförsäkringar. Hehe. Vi får väl se vad det blir av det. Jag tror nog jag skulle vilja läsa på en hel del mer om jag någon gång skulle jobba med det på riktigt. Men titeln är kanske inte så tokig att ha som merit ändå. Inte inom bankbranschen, iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar