måndag 25 juli 2011

Möhippa

Vilken helg! I fredags styrde vi kosan mot Umeå, eller närmare bestämt Flurkmark, för att spendera helgen hos Moa, Timmy och Luna och ha det lite lugnt och mysigt. Trodde jag. Men riktigt så blev det inte! När jag vaknade på lördag morgon möttes jag nämligen av ett helt gäng flinande flickor: förutom Moa var det även Sara, Vanessa och Marlene. De plockade fram en del oroväckande pinaler, bland annat en mantel med SUPER L skrivet stort över ryggen... hehe. Men faktiskt var de riktigt snälla mot mig och det blev en superrolig dag.

Vi började med chokladprovning på Schmäck. Det var riktigt intressant faktiskt med lite guidning i den världen. Att jag tycker om choklad visste jag ju sedan tidigare, men att det gick att urskilja så många smaker och att man kunde kombinera på så många olika sätt hade jag aldrig reflekterat över. Och så fick jag med mig choklad hem som present också, och det är ju aldrig fel. ;) Trots att vi var rätt mätta efter allt smaskande var det sedan dags för picknick i parken. Solen sken på oss och det var härligt! Dessutom dök Emma och Lovisa upp också och anslöt sig till gruppen.

Nästa punkt på programmet var Fortet, som är ungefär samma koncept som Boda Borg. Efter en hård kamp vann mitt lag. Överlägset. Hehe. Trötta och svettiga åkte vi vidare mot Holmsund, där det vankades dusch, hår- och sminkfix och gourmetmiddag. Det blev kycklingspett, halloumisallad, potatis- och fetaostsallad och goda såser. Sedan var det dags för tipsrunda med utmaningar för varje fråga (jag var med i alla och vann kanske hälften...) följt av hemmagjord glass som efterrätt.

Och så utgång på det! Vi gick till Cover Club, som tyvärr inte var det haven av schlager och karaoke som vi hoppats på, utan istället att hav av hormonstinna 18-åringar som som gjorde utgångsdebut. :p Vi smälte dock in ganska bra med våra baby faces, och fick till och med mota bort några ovälkomna beundrare med kommentarer i stil med "jag ska gifta mig" och "jag är mamma-ledig". Hehe. Småpojkarna till trots så var det en jättekul kväll. Jag har tyvärr inga bilder själv, men det finns en del hos Moa.

På söndagen vaknade vi (i Holmsund) av ett extremt åskoväder. Vi blev bjudna på nybakat bröd hos Emilssons innan Cameron, Timmy och Luna kom och hämtade oss. Väl tillbaka i Flurkmark gjorde vi ett snabbt besök hemma hos Jennifer och Cesar och deras småisar, Kevin och Catalina. Och så fick vi god mat igen av Moa och Timmy, denna gång bestående av kycklingquesadillas. Hem kom vi inte förrän strax efter nio på söndagkvällen.

Allt som allt var det en riktigt, riktigt rolig helg. Och blåögd som jag är hade jag inte misstänkt någonting. Inte ens när Cam föreslog att jag skulle packa med mig finkläder, ifall att vi händelsevis kanske skulle gå ut under helgen... :p

3 kommentarer:

  1. haha altså tyvärr så har jag (på riktigt) valt ut dom mest smickrande bilderna jag kunde hitta! ganska oroväckande, va ? dock har jag inte lagt upp dom från bussen än... hmmm

    SvaraRadera
  2. Det låter som att ni hade riktigt roligt! Hade hemskt gärna varit med, men jag jobbar ju hela tiden... Ska kika på bilerna snart! :)

    SvaraRadera
  3. ja, altså jag har ju typ dysleksi =D

    SvaraRadera