torsdag 17 november 2011

Preparation, preparation, preparation

Nytt pass är införskaffat. Nåväl, beställt i alla fall. Det blev en snabbvisit till Lycksele efter jobbet igår, och så levereras det till Malå i början av nästa vecka. Då kan vi äntligen boka flyg Shanghai-Singapore, som det förhoppningsvis finns biljetter kvar då. :p Jag började även googla nödvändiga vaccinationer ikväll. Som tur är verkar det inte vara något utöver den vanliga hepatiten, stelkrampen och difterin som hotar... Good deal.

I övrigt intet nytt. Jag hittade på en tosca-äppelpaj igår (fikavecka på jobbet), har sett om en del gamla Buffy-godingar med Elin och våndas inför helgens uppsatsskrivande eftersom jag inte fattar vad det är meningen att jag ska skriva om. Cultural capital, vad är det?. Nu ska jag förtränga skolarbetet en stund och umgås med Camilla Läckbergs senaste istället. A good night to all.

2 kommentarer:

  1. Kan det handla om Bourdieus kulturella kapital kanske? Det matas jag med i min teorikurs just nu... :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst om kulturellt kapital. Vet dock inte om det är samma slags kapital som din uppsats syftar på, och tyvärr minns jag inte mycket av det heller. Allt man läser på universitetet stannar inte kvar i huvudet...

    SvaraRadera