lördag 5 november 2011

Stockholm

Jag sitter på Ybussen på väg hem från min Stockholmssemester. Eftersom internet här ute på vägen är för dåligt för att jag ska kunna avsluta gårdagens avsnitt av idol tänkte jag fördriva lite tid med att skriva om de senaste dagarna här. Att blogga fördriver åtskilliga minuter när man författar inläggen med tummen... Och jag är hur som helst inte tillräckligt trött än för att lyckas somna i den obekväma ställning som ett bussäte erbjuder. It's gonna be a long night.

Jag kom i alla fall till huvudstaden på torsdag morgon, efter en obekväm natt på tåget från Bastuträsk (en resa som, nu när jag ser tillbaka på den, är höljd i ett nostalgiskt skimmer). Då åkte jag till KTH där jag lämnade min väska hos Sara. Maja kom dit också och vi åt alla lunch tillsammans, och sen drog jag med henne (M) på lite skoshopping. Därefter fick jag fika och middag hos Frida tillsammans med andra trevliga, och vi spelade lite Settlers. Natten spenderades hos Sara i Kungshamra.

I fredags följde jag med Sara till jobbet på morgonen. Alla affärerna var stängda så jag bestämde mig för att gå från KTH till stan, och sen lite till för att fördriva tid. Även om jag föredrar skogsstigar och frisk luft så var det en helt ok morgonpromenad. Vid 11 hade jag tid på Kilroy Travels för rådgivning om bröllopsresan. Var där i en timme kanske och fick många spännande förslag, men budgeten höll inte alls så vi får väl se hur vi löser det... Sen shoppade jag lite tills Eve dök upp. Då fikade vi innan vi hämtade upp Sara och åkte ut till Marlene i Gustavsberg. Där blev det middag, kladdkaka och spel.

Idag har jag fikat med Simon och sen ätit middag hos Linnéa. Och nu sitter jag som sagt på bussen. Vi har precis haft måltidsuppehåll i Tunnebro. Fem timmar kvar innan vi är i Umeå. Jag underhåller mig med Facebook, wordfeud och min bok. Och kanske lite sömn om jag har tur? Ska göra ett försök i alla fall.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var kort men kul det man hann ses. :) Som sagt, nu är vi ju liiite närmare varann i alla fall. Hehe. Hoppas resten av resan gick nassenäär smärtfritt. Jag sitter här vaken med mindre kattallergi-andnöd eftersom alex syrras katter var med på maskeraden igår. :p men jag lever hehe. synes å höres (ps. det här wordfeud, eller wordfreud som jag kallar det haha, jag har skrivit ett ord till hehe det var ju kul det där) kram /eve

    SvaraRadera