torsdag 24 november 2011

Thanksgiving

Idag har vi, enligt tradition (dvs för andra året i rad) lagat en brakmiddag för att fira Tacksägelsedagen. Denna gång gick frossarfesten av stapeln hemma hos Stefan, och vi lagade till macaroni and cheese, sweet potato pie, stuffing, skinka och kyckling (i brist på kalkon). Till efterrätt blev det blueberry banana creme pie. Gött.





Jag har även ÄNTLIGEN bokat allt som har med resan och göra. Jag hade tänkt göra en pedagogisk sammanställning av våra resmål i form av en karta, men Cam "hoggar" (har lagt beslag på) min dator, och hans gamla skruttmaskin saknar photoshop. Kanske hinner jag ändå innan läggdags, fast det känns inte riktigt så med tanke på hur trött jag är. Och min bok lockar. Men misströsta inte, i värsta fall kommer reseinfon imorgon.

Ja, om jag inte måste köra till Umeå då alltså. Har eventuellt spanskaföreläsningar hela dagen på lördag. Men om det blir så eller inte vet jag inte än, för min lärare är AFK. Skulle vara småskönt om det inte blev av, så får jag lite tid att jobba med engelskan istället. OM jag nu inte måste köra till Lycksele. För Cams körkortstjosan. Hujeda mig, vad mycket det blev den här helgen. Men i alla fall så måste jag skryta lite över mig själv, eftersom jag trotsade min telefonskräck och ringde till trafikverket idag. Och så var jag på sjukan och frågade dem om vaccinationer. Vilket ironiskt nog ledde till ytterligare ett samtal som måste ringas, för tydligen kan man inte boka tid på plats..? Oh well. Telefonsamtal är mindre läskiga än hepatit. Fast bara lite.

2 kommentarer:

  1. Gott! Hur lagar ni macaroni and cheese? Jag lyckas aldrig...

    SvaraRadera
  2. Hahaha. "Fast bara lite". ;) Lite vaktis...hehe

    SvaraRadera