torsdag 13 december 2012

Alla goda ting är tre

Idag har jag gjort en mycket, mycket nödvändig investering. Jag har nämligen köpt nya vinterskor. Mina gamla lider av trasig dragkedja, vattenläckage och konstiga fläckar som eventuellt skulle kunna vara mögel..?! Mysiga är de i alla fall inte. Så jag travade iväg till Backaplan, fick syn på Skopunkten och visste redan då att jag var förlorad. Jo, för Skopunkten har ju alltid "köp två och få andra paret för halva priset, köp tre och få tredje paret gratis"... så jag köpte tre par. Det är ju bara logiskt, eller hur? :D Faktiskt så behövde jag minst två par, för ett köpte jag en storlek förstora så jag kan ha dem med tjocksockar när det är riktigt kallt. Och då krävdes ju ett annat par som jag kunde ha utan sockar... Och tredje paret var ju som sagt gratis, hehe.



I övrigt har jag spenderat dagen i köket. Jag fick ett bak-il (säkerligen inspirerat av dagens datum) och kände att jag bara måste ha lussebullar. Men eftersom vi inte ska fira jul här i Götet ville jag inte baka allt för många och gjorde alltså vanliga kanelbullar av halva satsen. Och sen passade jag på när jag ändå var i deggörartagen och snodde ihop en pizzadeg också. Det blev lite förvirrat ett tag att göra tre degar samtidigt och hålla koll på vilka ingredienser som skulle i vilken skål, men resultatet blev strålande. Och mycket mättande.



Igår jobbade jag min sista dag för veckan, månaden och året faktiskt. Nu är det "helg" till 7/1, om inget oväntat händer. Men jag jobbar för fullt - på julstämningen. Ljusen är tända, svts Luciaprogram är på i bakgrunden, lussebullar och varm choklad bor i min mage... Cameron är lite motsträvig, tycker jag. Han försökte få mig att ha hörlurar så han slapp höra Luciasången men det gick jag icket med på! Vänlig som jag är vill jag sprida julstämningen till honom också. Sen att han påpekade att julsångerna inte är så traditionella för honom, det ignorerar jag. :p Fast jag måste säga att det var många konstiga sånger jag inte heller känner igen som var med. Kanske jag ska sjunga för honom istället? :D

Ps. Har suttit och spelat Sprak och de mystiska kristallerna en stund nu (julkalenderspelet alltså) och det är ju svårt! Är det verkligen gjort för barn? Är det jag som är kass kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar