fredag 14 december 2012

Awesome sauce

Iiiihhhh, lycka! En vecka försenat fick jag äntligen tillbaka min hemtenta idag. Och jag inte bara klarade den, jag fick VG! Ok, so academic achievement gets me a little excited. :) Har nog även glömt att nämna här att jag fått svar från bokförlaget? Om jag ens har nämnt att jag kontaktade dem in the first place? Det är så att jag gjorde ett översättningsprov för att se om jag skulle kunna extraknäcka lite som översättare till våren. Svaret jag fick var både bra och dåligt. Tydligen tycker de att mitt "språk och flyt funkar riktigt bra, och att texten har en fint anpassad ton", men samtidigt har de redan fler översättare än de har jobb åt. Så de bad att få spara mitt prov så att de kan höra av sig om behov uppstår i framtiden.

On a different note så har jag förresten varit på ett pass på gymmet för första gången. Det blev BodyBalance, som typ är lite yoga/tai chi/qigong-aktigt. Det var småjobbigt men inte hemskt. Dock blev det väldigt tydligt att min balans inte är den bästa när man skulle stå på ett ben och hålla armarna i luften... Men man är väl där för att träna upp sig. Jag föredrar nog att träna på egen hand (läs: springa) för att känna att jag verkligen gör något, men det kan ju vara roligt med pass som omväxling ibland om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar