torsdag 6 december 2012

Mitt dagsverke


Detta har jag åstadkommit idag:

Kategori: Jul
Alla hittills inköpta klappar inslagna och klara. Julstämningen frodas! Fattas två klappar nu bara, och dem ska jag köpa imorgon tror jag. Plus lite snöre, för det tog slut. Jag tycker de blev ganska fina faktiskt, var otroligt nöjd med att hitta ett enfärgat inslagspapper på coop. Men det var också det enda de hade som inte var täckt med tomtar och sånt.

Kategori: Mmmmat
Jag hittade på en ny (god!) maträtt som vi åt till middag. Det blev typ lasagne/moussaka-aktigt men inte riktigt. Ingen pasta och ingen potatis, bara aubergine, tomater och köttfärs. Det blev mumsigt.

Kategori: Disciplin
Cameron hade lovat att träna med mig, så jag väntade in att han skulle bli klar med sitt skolarbete så att vi kunde gå till gymmet. Men han blev aldrig klar! Tydligen var det mycket mer komplicerat än han hade trott. Iaf så överraskade jag mig själv genom att gå ändå, alldeles själv. Kl. 20 till råga på allt, en tid på kvällen som jag vanligtvis viger åt soffläget. Nu sprang jag 7,6 istället, vilket är den längsta sträckan hittills sedan jag börjat om efter knäproblemen. Och oj vad duktig jag känner mig! Målet är en mil innan nyår, men det kan nog bli klurigt med tanke på att vi åker norröver redan den sjuttonde. Vill inte trappa upp för fort och få problem med knän/benhinnor igen. Kanske får kolla med Lasse om jag får springa på hans löpband ett par gånger.

Nu ska jag stretcha lite så att jag förhoppningsvis kan gå som en vanlig människa imorgon, och sedan ska jag lägga mig i min sköna säng och läsa ut min braiga bok. Vad mer kan man önska av livet? :)

1 kommentar:

  1. Duktig du är... Jag har skottat typ hela natten haha eftersom de som plogar i fjollträsk inte verkar göra sitt jobb. Hm. Synes! Keep on running. ;) ses! /eve

    SvaraRadera