onsdag 26 december 2012

Long time no see


Nu har jag maskat igen och sparat ihop en hel massa bloggande och framför allt en hel del bilder. Som tur är har pappa uppgraderat internet här i Näsliden, så förhoppningsvis är det lite smidigare att lägga upp dem nu.

Sockarna jag stickade till mig själv.

 Vad har hänt då? Tja, först hände inte så mycket. Vi var här, gick promenader, spelade Chicago och jag stickade sockar. Sedan blev det en spelkväll hos bror, vilket ledde till upptäckten att spelet jag hade köpt till honom och Helena i julklapp redan fanns i deras ägo (eftersom vi tom spelade det). Panik, panik. Det var alltså bara att hitta på nya julklappar. Improviserade en aning och stresstickade ett par sockar till. Började på lördag eftermiddag och blev klar precis lagom till julaftonsmorgonen. Phew. Fick en blåsa på tummen, men det var det värt. Sedan visade det sig förresten att Erik och Helena hade köpt precis samma spel till oss i julklapp också, så plötsligt ägde vi två stycken, hehe. Men det löste sig med att Eve köpte av oss det ena.

Julaftonen spenderade vi alltså hos brorsan, en lugn tillställning med bara åtta personer totalt. Det var riktigt skönt och trevligt. Jag fick många fina klappar, bland annat en karta av Cameron där man ”skrapar av” länderna allt eftersom man besöker den. Perfekt för en sån som jag som "samlar" på länder. 36 down, en massa to go. Jag skrapade kartan idag och fick nästan kramp i armen innan jag var klar med Ryssland... Jeez vilket stort land. Förresten fanns det en del två av min present också, nämligen ett kort där det stod att jag får välja vilket ”oskrapat” land som helst i Västeuropa så bjuder C på resan. :) Han sa att han skulle planera allt också, men eftersom jag är ett riktigt control freak vet jag inte om jag fixar det. Haha.

Kartan, skrapad och klar! Dags att resa mer nu då. :)


Men min skrapararm är inte det enda som värker. Igår var vi ett gäng som samlades och spelade innebandy, vilket för min del var första gången på väldigt, väldigt länge. Det var otroligt roligt men det känns i gammkroppen idag. Efter träningen drog vi vidare till Lasse och lagade middag tillsammans där. Sedan var det utgång på hotellet som gällde, och slutligen tillbaka till Lasse som lagade chili con carne till oss kl. 2 på natten. :p En mycket trevlig kväll blev det, jag träffade riktigt många ”kändisar” ute. Priset för kvällens kommentar går till en klasskompis, som utbrast "Åldras ni överhuvudtaget? Ni ser precis likadana ut. Speciellt du (alltså jag)" till mig och Moa. Vet inte om jag ska ta det som en komplimang att jag tydligen ser likadan ut nu som jag gjorde när jag var 15? :p

Snygga igår:


 Och lika snygg idag:




Jag och Cam fixade middagen idag. Mexikansk mat a la USA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar