söndag 2 december 2012

Vintertider

Mjo. Då var det det här jobbiga med att inte ha bloggat på länge. Det finns mycket att skriva om, men det orkar man inte. Så då tänker man att man skriver det viktigaste, och så verkar inget viktigt nog. Man är i det här fallet alltså jag. Nu skriver jag det oviktiga istället. Och lite till.

Fredag var en skön dag för då var jag leeeedig och gjorde en massa nyttiga saker. Som t.ex. invigde gymkortet genom att hälsa på min gamla vän mr. löpband. Och så städade jag (C hjälpte till), och diskade, och tvättade 5 tvättar. Vår torktumlare har inte fungerat på snart två månader nu vilket är riktigt irriterande. Det finns ett torkrum, men jag tycker kläderna (och framför allt handdukarna) blir så otrevligt stela när man torkar där. För att inte tala om vecken som blir av linan... morr. På kvällen kom i alla fall Emma och hälsade på. Trevligt med ett socialt liv, så slipper man bli inuit, som en vis person en gång sa. ;)

I lördags tog jag en promenad i det vackra men ack så kyliga (för Göteborg) vädret. Sedan bestämde jag mig för att jag hade väntat länge nog, så jag gick upp på vinden och letade fram julsakerna. Samlade vuxenpoäng som bara den genom att inte bara bemöda mig om att byta till julgardiner, utan dessutom stryka dem innan jag hängde upp dem. Voj voj.

In a related story så sökte jag på mitt eget namn på hitta.se och fick en smärre chock när jag läste "fyller 26 den 19 september". 26?! När hände detta? Kanske också ska förklara att anledningen till denna narcissistiska sökning var att jag fick ett meddelande från en Per-Anders som bara sa "Du kan väl ringa mig när du får detta". Jag tyckte mig inte känna någon Per-Anders, så jag kom fram till slutsatsen att han nog förväxlat mig med min mamma. Hon bekräftade sedan denna teori. Lite konstigt är det ändå att någon kan ta fel, för även om mammas förnamn är mitt mellannamn så har vi ju inte alls samma efternamn längre...

Aja. Lördag kväll spenderade jag och Cameron uppe hos grannarna med att spela Wii och äta lussebullar. Grannarna var inte hemma så det var lugnt och skönt. Moahahaha. Vi var alltså anlitade som kattvakter, till lille kissen Sheldon. Och vi hade blivit lovade att få låna Wii:et och att äta lussebullarna, så vi var inte så kriminella som det lät. :p

Idag har det varit ännu kallare, termometern visar nu på -9. Vi har inte gjort ett skit, förutom att fortsätta våran tradition av hälsosam matlagning. Vi har varit riktigt bra på att hitta på nya variationer av rätter med övervägande grönsaker i helgen faktiskt. Gott har det varit också! Sen kanske vi har vägt upp nyttigheten lite med godis, lussebullar och pepparkakor... men dem hade vi säkert ätit även om vi hade ätit onyttig mat också.

Jag lyckades liiite bättre med att ta mig i säng igår, men klockan var ändå halv två innan jag somnade. Ikväll måste jag skärpa mig, för imorgon är det morgonträning som gäller. Vi ska vara på gymmet redan kl 10. Det låter kanske inte så överdrivet imponerande tidigt för vanliga människor, men för mig som sovit till 11 mest varje dag nu senaste tiden blir det nog lite småjobbigt.

Jo förresten, en duktig sak har jag gjort idag också. Jag har varit in på arbetsförmedlingen (hemsidan alltså) och kollat igenom potentiella jobb. Hittade åtta till mig och faktiskt två till Cam också, så nu har jag skickat in ansökan till ungefär hälften av dem. Fast egentligen har jag inte riktigt bestämt mig hur jag vill göra nästa termin, men det skadar ju inte att ha alternativ!

Grannarnas katt Sheldon. Och min fot.

Det lilla julpynt som fanns till sovrummet.

Vardagsrummet. Måste köpa nya lampor till ljusstaken...

Köket. Lägg märke till min soon-to-be blommande orkidée.

Adveeeentstiiiid kom till mitt ensamma huuuus...

1 kommentar:

  1. Ooooh... jag har en känsla av att jag kan tänkas veta vem denna oerhört intelligenta och visa människa kan vara. Hehe. Fint ni har i lyan! Vårt hus äro lite mindre pyntat haha men nåra tomtar, julgodis i en skål, pepparkakor, inköpta tomtebloss (hehe), lite rött här och där och massa snö och kyla utanför dörrn finns i alla fall så nog fasen har vi lite julstämning i alla fall. ;) på tal om, måste ut och sanda nerfaren men VILL inte. AJa... ;) /Eve

    SvaraRadera