måndag 10 december 2012

Humor och bitterhet

First off måste jag bara säga att odrägliga busschaufförer är djävulens påfund! Snacka om ett yrke där man har makt att påverka människors dag. Tomtenissen jag stötte på idag missbrukade den makten å det grövsta och jag surade i säkert 20 minuter efter att ha träffat på honom. Jag stod och väntade på bussen på väg hem från en läxhjälpselev i Partille. Detta är ganska avsides och det går bara en enda buss där. Det var jag och en person till som väntade. Bussen kom, försenad såklart. Jag gick fram till mittendörren och väntade. Och väntade. Nothing. Jaha, chauffören hade tydligen inte för avsikt att öppna den dörren, så jag gick mot dörren längst fram istället eftersom den var öppen. Och precis framför näsan på mig smäller surgubben igen dörren, och börjar köra iväg! Eftersom det var minusgrader, jag var gode pissnödig (blev bjuden på te) och det är 15 minuter mellan bussarna så kände jag paniken komma krypande och började banka vilt på sidan av bussen. Då stannade den och dörren öppnades igen. När jag steg in sa chaufföruschlet "Jaha, skulle du också med? När det bara är två orkar jag inte öppna den bakre dörren" med ett drygt flin. För det första är det väl självklart att jag ville åka med, varför skulle jag annars stå ute och vänta? Och för det andra, hur svårt/jobbigt är det att öppna en dörr?! Kände för att smälla till gubbskrutten i hans dryga fejs, men jag lyckades tygla min ilska och satte mig ner långt bak i bussen istället och lät bitterheten osa mot alla omkring mig.

Men. Det var en mindre trevlig händelse idag alltså. En annan mindre trevlig händelse, också courtesy of Västtrafik, var att jag och spårvagn nummer 5 blev sittandes på Götaälvbron i närmare 20 minuter i väntan på gud vet vad. Detta ledde till att jag kom en halvtimme sent till jobbet. Tur familjen är trevlig och förstående! Annars var dagen dock riktigt bra. Sprang 8,7 på förmiddagen, yay me. Och nu har jag ätit blåbärspaj och glass till kvällsfika, vilket också det var trevligt.

Helgen var även den finfin. I fredags skulle vi se på Serenity (Firefly-filmen) men Cameron svek mig och somnade på soffan kl. 21.20. Wtf? Somna när man ser en så bra film? Det är inte friskt. I lördags höll han sig däremot vaken, för då hade vi grannarna här på fika och spelkväll. Det blev Smart Ass och TP, och jag tror jag vann två av tre gånger faktiskt. Lyckad kväll, med andra ord. Sen på söndag började vi dagen med att träna (= duktighetskänsla). Sedan åkte vi in till stan och åt middag ute, på Hard Rock Café. Efter det begav vi oss till Scandinavium och såg Ricky Gervais* Live. Så. himla. bra! Även han som "öppnade", Doc Brown, var riktigt rolig. Sånt borde man verkligen göra oftare nu när man bor i en storstad och allt. Jag kan tyvärr inte återge skämten så att de blir roliga men det var mycket om religion, sex och feta amerikaner, hehe. Cameron sa att hans mamma hade gillat alla hans inlägg på facebook om att vi skulle se RG, och att det fick honom att misstänka att hon aldrig hade hört något av hans skämt. :p

*Ricky Gervais är skaparen av The Office och An Idiot Abroad, för er som inte visste det (mamma).

Tycker jag lyckades rätt bra med gårdagens frilla med tanke på att jag vanligtvis har tummen mitt i handen när det gäller sånt.


Snyggaste människorna i hela Scandinavium fanns på rad 29 i sektion P.

Därifrån hade man, som synes, inte bästa sikten. Men man hörde bra ändå. ;)

3 kommentarer:

  1. Tack för bra läsning hehe (står och vantar på personal som tömmer kassor suuuck)! Trevligt samtal å /eve

    SvaraRadera
  2. Hej hej, kompakt här!
    I dagens julkalender har du chansen att vinna ett personligt smycke.
    Det är inte alls svårt att delta så kika gärna in hos oss // Kompakt
    www.kompakt.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Reklam som blog-kommentar, wtf??? Jävla värld

    SvaraRadera