torsdag 15 april 2010

Ett nytt hem

Nu har jag varit tillbaka i Mexico i ett par dagar, och det börjar kännas som att jag aldrig åkte härifrån. Idag gjorde jag bort den fruktade lingvistiktentan, och jag tror att det gick ganska bra. Men det beror ju helt på hur ryskan väljer att rätta. Sedan fick jag veta idag att alla måste hålla en individuell muntlig presentation också. I 30 minuter. Jag hatar muntliga föredrag with a passion, och att tvingas hålla ett halvtimmeslångt sådant på spanska och om sociolingvistik… det är rena döden.

Imorgon har jag också ett föredrag, men ett kortare sådant och om en bok. Det ska nog gå bra. Sedan är det helg. Jag har inga planer än, men fint väder är det ju allt som oftast så det borde gå bra att hitta på något. Undantaget från det fina vädret var i måndags när jag kom hit, då åskade det och spöregnade. Jag kände mig verkligen välkomnad av vädergudarna. Desto bättre kändes det dock att komma till mitt nya boende. Det är rent, ljust och framför allt mögelfritt. Lite lyhört, men med mina trotjänare öronpropparna är det inga problem att sova ändå. Just nu bor det heller inte någon i sovsalen på andra sidan hallen, så jag har stället helt för mig själv. Skönt!

Igår kom Jorge förbi med min monströst stora väska och stannade och fikade. Sedan packade jag upp allt, så nu har jag installerat mig helt här. Det finns bara ett förvaringsutrymme, nämligen garderoben, men den är stor. Där får kläder, skor, frukt och andra pinaler samsas. Det enda jag inte riktigt gillar här är kvaliteten på Internet. Signalen är obefintlig i mitt rum och svag i the common room, så ibland måste jag gå in i köket för att kunna koppla upp mig… och routern står nere i cafét, så den går inte att flytta närmare. Just nu har Internet gett upp helt, jag hittar inte ens åt nätverket. Så när jag kommer mig in för att posta detta återstår ju att se. ¡Pinche Internet!

(Det tog ca en timme innan Internet kom tillbaka… inte ok.)

Hallen, även "common room".

Köket.

Det första rummet man kommer in i som är mitt. Glaskuren innehåller toa och dusch.

Mitt sovrum.

Sovrummet från en annan vinkel.


Och så lite bilder från bröllopet:

Brudparet: Derrick och Kristie. I paw's lada.

Tårtan. Jag orkade knappt smaka på den för det fanns så mycket annat. Detta var the bride's cake, sedan fanns det groom's cake också i form av cheese cake. Hade ingen aning om att vardera sida behövde en egen...

Inte illa att ha en farfar-in-law som föder upp hästar. :)

4 kommentarer:

  1. Vad är nu detta? Du verkar ha förlorat en säng irummet!?/Mamma

    SvaraRadera
  2. En fråga till: har du hunnit uppleva en äkta bar- coh discokväll?/Mamma

    SvaraRadera
  3. Jag undrar,vad menas med en äkta bar coh (felstavat)discokväll med en förlorad säng?

    SvaraRadera
  4. Det menas att det fanns tidigare tre sängar i rummet men nu finns det bara två. Helt ok, tycker jag. Blir finare så och gäster ryms ändå eftersom sängarna är breda.

    Med bar- och discokväll menas i första hand tisdag och torsdag samt i viss mån helgerna. Då spelas de hög musik med uppskruvad bas på barerna i närheten av vandrarhemmet och öronproppar krävs för att kunna sova.

    Stillade det din nyfikenhet?

    SvaraRadera