torsdag 29 april 2010

Smile Time

Först och främst: tack för kommentarerna! Det är jättekul att få lite koll på vilka som är här och läser. En del var jag förstås redan medveten om (sorry pappa…), men andra var mer av en överraskning. :) Hur som helst är jag mycket mer peppad att skriva när jag vet att det blir läst.

Idag är en otroligt bra dag, för nu är alla veckans jobbiga lektioner avklarade. Jag har en kvar imorgon, men den är a fresh breeze jämfört med 3 timmars värdelöst babbel om uppsatsstruktur (tisdag) och 4 lååånga timmar lingvistik med järnryskan (idag). Dock positiva nyheter från båda dagarna:

1) Det kanske inte blir någon lektion nästa tisdag. ”Egentligen är det ju inte en helgdag, men om ni alla kommer överrens om att ni hellre vill vara lediga så… säg till mig innan, bara.”
2) Ingen som skulle göra sin presentation idag var förberedd, så de ska presentera nästa vecka istället. Vilket innebär att även jag får en veckas uppskov.
3) Vi fick tillbaka våra examenes parciales idag, och jag hade 17.8/20. Phew! Det innebär ett betyg på 8.9. Jag behöver 9.0 för att få VG i Sverige… Det kanske kan gå vägen ändå det här. :)

Något annat som gör mig glad är att en av de trevligaste helgerna på länge väntar. Imorgon är det ”very nice turkish quality”-klänningen som gäller. Finmiddag och utgång. Fredag: uppsatsskrivande (ok, det kanske inte är en höjdpunkt…). Lördag: shopping. Söndag: Eve kommer! Det kan ju inte bli bättre. Eller jo, för jag har ju fått lön också! Le med mig. :)

1 kommentar:

  1. För attströ salt i dina sår,så säger jag bara "kåravgift".

    SvaraRadera