måndag 12 april 2010

Time flies

Sista dagen i USA idag, och jag är smått deprimerad. Men det hör till. Det värsta med att åka är egentligen (förutom att lämna Cameron) att komma tillbaka till skolan. Jag är helt otaggad. Speciellt med tanke på att lingvistiktenta väntar på onsdag. När den är bortstökad tror jag dock inte att det ska vara några större problem att komma in i andra andningen och njuta av de sista två månaderna i Mexico. Det blir ju trots allt bättre boende nu, sommaren har kommit igång på riktigt och (minst) två Sverigebesök hägrar!

Idag har jag inte gjort annat än förberett för resan, känns det som. Packa, tvätta, fixa matsäck, kolla flyg- och busstider… Cam jobbade på morgonen, men när han kom hem tittade vi på Mulan som jag aldrig hade sett tidigare. Nu ligger han och snooze:ar på soffan, men snart ska det bli ändring på det för det vankas palt till middag! Eller raspeballer, rättare sagt. Något storkok blir det dock inte, utan vi ska bara göra små smakprov så att hans pappa och Charlotte får uppleva norrländsk cuisine. Ska bli intressant att se hur det går hem, det är ju inte alltid en självklar succé med palt underligt nog. Själv skulle jag kunna leva på det. Skulle de verkligen hata det så finns det i värsta fall också någon slags chili.

Sedan sist jag skrev har vi även hunnit med avskedsmiddag med Carla och Cruz på Mi Pueblo i torsdags, som följdes av ett oplanerat besök i Booneville och fest förstås. Det var trevligt. I fredags jobbade Cam, och när han slutade hade vi myskväll med Boondock Saints II och Ben & Jerry’s. Igår var det dags för det tidigare nämnda bröllopet. Det var jättefint väder, perfekt för ett utebröllop. Vi kom dit lite tidigare och hjälpte till att göra iordning allt. Bland annat pyntade vi ladan med massvis med blommor så den såg riktigt presentabel ut. Jag ska försöka komma ihåg att sno några av Charlottes bilder innan jag åker. Efter själva ceremonin serverades det tårta och andra refreshments, och sedan red brudparet iväg (inte i solnedgången men väl in i skogen…) och kom tillbaka ombytta och redo för fest. Alla samlades hemma hos Cams moster och åt paw’s berömda friterade catfish och gjorde s’mores vid lägerelden. Jag åt förstås ingen fisk, men jag blev alldeles tillräckligt mätt på pommes frites och chokladdrypande marshmallows. Kände mig som om jag var gravid med trillingar ungefär när vi tillslut åkte hem vid 22-tiden.

Nej, nu har Cam börjat snarka något alldeles förfärligt så nu tror jag det är dags att hoppa på hans mage tills han vaknar.

1 kommentar:

  1. Jaha, hur gick det med raspeballerna? Blev det succé?/Mamma

    SvaraRadera