torsdag 8 april 2010

Livet går sin gilla gång

Nu var det ett tag sedan jag skrev något, men ärligt talat har jag inte haft så mycket att berätta. Cam var sjuk lör-tis, så vi (och framför allt han) har varit väldigt stillsamma. Och nu när han har blivit friskare igen så har han börjat jobba. Tack och lov har det varit jättefint väder, som svensk högsommar, så jag har inte alls mått dåligt på min plats ute i trädgården med en bok som sällskap. Nu har jag tyvärr läst ut allt jag hade med mig – utom lingvistikboken. Men även om jag borde fördjupa mig i den så känns det på inget vis lockande.

Ikväll när Cam slutat jobba ska vi bege oss till Ripley för att träffa Carla, Randy och Cruz en sista gång medan jag är här. De ska nämligen spendera hela helgen i Nashville på Alyssas bröllop. Vi åker istället till betydligt mindre spännande Ashland för att gå på Derricks bröllop i en lada… Jag var mer sugen på det första alternativet egentligen, men det är ju Cams kusiner det handlar om så det är väl inte mer än rätt att han får fatta besluten. :p

I övrigt har jag sedan sist samlat vuxenpoäng genom att ställa mig i diverse bostadsköer samt skriva mail till en syo som jag hoppas ska kunna upplysa mig om vad jag egentligen vill med mitt liv. Eller i alla fall kanske hjälpa till att lista ut om min nuvarande plan är realistisk. Nu är det bara att vänta på svar, med andra ord.

Nu ska jag gå ut och se hur vädret är idag. Det har nog blivit lite svalare, för det åskade ordentligt under natten. Men en stund vill jag vara ute i alla fall. Jag måste ju få min dagliga dos pollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar