tisdag 27 april 2010

Skolan vs. livet

Hojhoj. Helgen är över och imorgon blir det till att stiga upp före 8. Inte min cup of tea. Och min motvilja späs på av den totalt värdelösa lektionen som väntar. Men men, fem skolveckor kvar nu. Och till helgen kommer Eve och då blir resande, gourmetmat och djupa filosofiska samtal en välkommen distraktion. :) (Håll dig lugn, vulkanskrälle!)

Sedan sist jag skrev har det inte hänt så värst mycket värt att nämna. Idag blev det planerade fikat med Becca äntligen av. Jag hade nästan gett upp hoppet efter att det ställts in upprepade gånger av olika anledningar… men det var väldigt trevligt. Vi planerade en liten resa också, shopping i León nu på lördag. Jag hoppas att det blir av, jag vill ha en skinnjacka och ett par nya jeans… får nog ha på mig allt när jag ska hem sen, för det lär inte rymmas i väskan. På torsdag har vi (jag + massvis med amerikanskor) planer på att klä upp oss och gå ut på en fin restaurang någonstans.

Annars handlar det mesta om skolarbete. Presentationen är bara 1,5 vecka bort nu, men jag har skrivit den helt klart och ska börja nöta in den nu så det känns inte sååå panikartat. Och så funderar jag som bäst på vad jag ska skriva om Manuel Gutierrez Nájera som slutuppsats till Literatura Mexicana. 40% av betyget… hujedamig. Men jag har gjort hela engelskakursen klar, trots att den är slut först i slutet av maj. Så trots att jag har mycket kvar att göra kan jag inte låta bli att känna mig ganska duktig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar