söndag 4 april 2010

Påsken

Det blev konsert i fredags and ‘twas amazing. Inte bara var Chevelle lika fantastiska som väntat, men Three Days Grace var också jättebra. Det var jag, Cam, Wooley och Stephanie som for och det var definitivt mer än värt de $50 som biljetterna gick på. :)

The Red, Chevelle.

I Don't Care, Three Days Grace.

Igår var vi i Dumas igen på påskfirande. Carla och Randy hade bjudit in folk från kyrkan och hade cookout på bakgården. Jag är ju ingen varmkorvätare, så för min del blev det mest cheetos och choklad. Gott, men inte så häslosamt… sedan var det dags för egg hunt. Det fanns hela 700 små plastägg som var utspridda på en äng. En del innehöll godis, en del pengar och en del var riktiga, hårdkokta ägg. Egentligen var det bara barnen som skulle leta dem, men eftersom jag är kulturellt oerfaren fick jag också vara med. :p Jag hittade 18 ägg och fick mig en fin liten hög med godis.

Jag och Rojo. Han verkar måttligt road av såpbubblor.

Efter äggjakten började folk så sakteliga bege sig hemåt, men jag, Cam, Hailey och hennes lillasyster Hope stannade kvar och umgicks. Vi spelade lite go-cart frisbee (underhållande men smått hälsovådlig sport som vi uppfann) och satt ute och njöt av det fina vädret tills solen gick ned. Härligt! När vi kom hem till Saltillo vid 10-tiden började Cam klaga över att han inte mådde så bra, och några timmar senare hade han feber och var allmänt bedrövlig.

Idag var det dags för påskfirande här hos Cams pappa, och Charlotte (styvmammans) föräldrar kom på besök. Cam låg kvar i sängen, men jag var social ändå och blev bjuden på honey-baked turkey, sweet potato casserole, green beans, corn och rolls. Till efterrätt vankades det chocolate cake…. Inte illa. Nu på eftermiddagen har Cam stigit upp också, så förhoppningsvis håller han på att bli bättre. Det är bara en vecka kvar nu innan jag åker tillbaka till Mexico, så det gäller att ta vara på tiden!

Dött murmeldjur. Mysigt, va? :p

2 kommentarer:

  1. Jaha du, det blev kalkon! Jag trodde den var mer kopplad till julen. Bra för dig dock - för du gillar ju "turkey"!
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Usch dött murmeldjur. *ryser i hela kroppen* Dom tänderna! Usch... :S

    Fasen vilken cool bild som sagt med såpbubblorna. Och yes lika mycket som du älskar photoshop lika kung är du på det! ;D

    Hoppas du får en underbar vecka med massa sol och kos. För att snacke norsk. Pok /Eve

    SvaraRadera