fredag 23 april 2010

Helg hela veckan

Jag kom just tillbaka från ett besök hos min f.d. hyresvärdinna och är nu 1500 pesos rikare. Helt plötsligt har jag alltså 750 kr extra i börsen… det känns inte helt fel! Pengarna var visserligen mina, det var den deposit jag betalade när jag flyttade in. Men jag har som inte räknat in dem i min budget, så just nu känns det som ett skänk ifrån ovan. :) 750 kr räcker till mycket i det här landet.

Jag stannade till hos hyresvärdinnan på hemvägen från min dagliga promenad. Försöker gå ungefär en timme som en del av mitt nya, hälsosamma liv. ;) Det jobbiga är att jag aldrig får vara ifred. Det jag gillar minst med Mexico är nog faktiskt mexikanerna. Inte alla förstås, men majoriteten av de unga killarna. Idag toppades de vanliga kommentarerna om hur snygg och blond jag är med ett ”I wanna fuck you”. Johordu tack. Tyvärr är jag alldeles för trögtänkt och kommer på mina comebacks först ett par minuter senare. Jag misstänker dock att mitt tålamod kommer att brista någon dag och det blir styckmord på den stackaren som hade oturen att vara sista droppen.

Annars så är det helg. Igen. Jag hade inte mindre än 6 lediga dagar förra helgen, sedan en lektionsdag (då jag höll ett föredrag som gick ganska bra) och nu 4 lediga dagar till. Så bortskämd med ledighet är jag inte alltid, men förra veckan föll det sig bara så. Dock har jag fortfarande gott om arbete att sysselsätta mig med här hemma. Uppsatser, föredrag och andra godingar…

Igår var jag min vana trogen hemma hos Casey på förfest. Det var ovanligt trevligt faktiskt, med mer folk än your average Thursday. Jag var där till kl. 1 ungefär, då resten av folket begav sig till El Bar. Då gick jag hem istället, pratade med Cameron en stund och gick sedan och lade mig. Imorse (nåja, kl. 12) vaknade jag utvilad och ”obakis”. :D Fick även höra lite skvaller om de andra tjejerna som tydligen haft svårt att hålla sina tungor i styr. Att det ska vara så svårt för folk att vara trogna bara för att de har ett distansförhållande… Om det inte vore för mig själv skulle jag nog helt tappa tron på mänskligheten. :p Hm, nu känner jag mig lite som en moraltant, haha. Dags att sluta med min självglorifiering och ta uti med något slags skolarbete, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar