söndag 2 maj 2010

Good Times

Klockan är snart 22 och jag har parkerat mig på soffan med en stor mugg latte och en fet påse med M&M’s. Här ska inte sovas på många timmar än! Eve anländer kl. 02.20 och då ska jag helst befinna mig på busstationen så jag kan guide:a henne ”hem”. Och kombinationen koffein/ogudaktiga mängder socker verkar funka riktigt bra, jag känner mig redan mycket piggare än vad jag gjorde när jag kom hem för en timme sedan.

Dagen spenderades med shopping i León, och oj vilken lyckad dag det har varit! Jag mötte Becca och hennes japanska rumskompis Junko vid 11 och hoppade på bussen. Vi började inne i stan, som är ett paradis för alla skoälskare. Brevid skoaffären ligger en skoaffär, och bredvid den ligger 15 skoaffärer till. Likadant på varenda gata. Och priserna sedan… det är rena himmelriket. Några skoinköp blev det dock inte för mig den här gången, mest på grund av platsbrist i resväskan. Allt ska ju också hem någon gång. Istället drog vi vidare till köpcentret Plaza Mayor som innehåller allt man kan önska sig; Zara, Bershka, Pull and Bear… Jag hade inte alls tänkt spendera så mycket, men för de 700 kr jag la ut fick jag tre tröjor, ett par (välbehövliga) nya jeans och EN SKINNJACKA! Oh, my little coaty… I love you so much already.


Vi avslutade dagen på en koreansk restaurang där jag provade på Chop Suey. Det var gott! Däremot lyckades jag inte riktigt få in tekniken med ätpinnarna, trots Junkos förstklassiga demonstration.


Helgen i övrigt har också varit bra. Igår mest för att jag fick mycket gjort. Jag skrev ungefär halva slutuppsatsen till litteraturen, men framför allt så översatte jag allt som hade skickats till mig från skolan i Malå. ”Kan du ha detta klart till v. 18?”, stod det i mailet. Kan jag väl, tänkte jag. Tills jag öppnade kalendern och insåg att vecka 18 bara var ett fint sätt att säga ”innan måndag”. Lite stressigt blev det, men finfint med lön även denna månad.

I torsdags var det ju tjejmiddag som gällde och det var trevligt som alltid. Maten var jättegod också, vilket ju är ett plus. Efter middagen gick vi till Why Not och tog en drink och så blev det några spontanomgångar av flip cup. Jag kan inte påstå att jag var någon naturbegåvning, men efter några omgångar fick jag in rätta knycken. Kvällen fortsatte sedan på El Bar som inte är ett ställe i min smak, så jag var bara där en timme kanske och var hemma redan vid 1. Trevligt, i alla fall!

Hela gänget som samlades för finmiddag. Fr.v. Lisa, Becca, jag, Casey, Jecca, Alex och Kelsey.


An epic game of flip cup is about to begin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar