tisdag 18 maj 2010

Hear Me Roar

Jag är inte på mitt sötaste humör just nu. Tisdagar = skitdagar, i alla fall har de varit det den här terminen. Upp tidigt för att plågas av meningslöst tjatter i 3 timmar, som då och då avbryts av en diffus och illa definierad fråga som är helt och hållet omöjlig att svara på. Idag fick vi veta att vår slutuppsats ska vara 15 sidor lång och måste handla om Ernesto Sábato. Och inte nog med det, vi ska ha en tenta också. Vanligtvis har man antingen en uppsats eller en tenta, men nej… murkelkvinnan ska absolut dra till med båda. Jag blir så frustrerad!

Har varit hemma i snart en timme nu, och det känns faktiskt lite bättre efter en stor kopp kaffe och resterna av gårdagens fruktsallad. Ska ta en promenad om en stund och samla tankarna lite. Just nu är de alla destruktiva och enbart fokuserade på att konstruera välformulerade meningar om de otaliga nackdelar jag finner hos den mexikanska skolan i allmänhet och den här kursen i synnerhet. Det kanske vore mer konstruktivt om jag började fundera på hur jag ska ordbajsa mig till 15 sidor om en författare jag inte är speciellt intresserad av.

3 kommentarer:

  1. murvelkvinna haha!
    nääe, äckeljobben är det fortfarande brist i, men lägenhet borde inte vara så svårt att hitta. ja skrev en annons på blocket och det ringde folk hela tiden!
    och jobb finns det ju egentligen, det beror bara på hur kräsen man är. höh.
    fixa lägenhet väst på stan, då blir vi grannar =D
    kram

    SvaraRadera
  2. Är du där för att plugga,eller?

    SvaraRadera
  3. Jao... tekniskt sett så är jag ju här för att plugga, det räknas som spanska B. Men det innebär inte att jag är nöjd med att ägna all min tid åt studier. Jag åkte ju mest hit för att uppleva landet!

    SvaraRadera